پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: جذب جوانان و نوجوانان به حوزه‌های علمیه سبب تقویت بنیان‌های فکری قشر جوان شده و تأثیر مستقیمی بر فرهنگ جامعه می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، عصر دوشنبه، 11 آبان ماه، در دیدار سرمربیان حلقه‌های صالحین استان گیلان، با بیان این که طرح صالحین حرکتی پویا و مؤثر است، اظهار داشت: حرکتی که سپاه و بسیج آغازکننده آن در کشور بوده، در اصل از همین جلسات گروهی مساجد خوزستان به‌ویژه اهواز الگوبرداری کرده است.

*پیشینه شجره طیبه صالحین

وی با اشاره به پیشینه شجره طیبه صالحین در اهواز، گفت: از اوایل سال 1362 طرح حلقات صالحین با راه‌اندازی حوزه علمیه اهواز در این کلان‌شهر آغاز به کار کرد و خوشبختانه با موفقیت‌های بی‌شماری که در زمینه کنترل مسائل فرهنگی جامعه پیرامونی داشت، آرام آرام توسعه یافته و هم‌اکنون در قالب طرحی سازمان‌دهی شده در سراسر کشور ادامه دارد.

*آغاز طرح صالحین با 20 طلبه اهوازی

امام جمعه اهواز، با بیان این که طرح شجره طیبه صالحین با 20 طلبه در اهواز آغاز شد، بیان داشت: در آن سال‌ها، 20 نفر از بچه‌های با استعداد را به مسجد جذب کرده و بدین صورت استارت طرح صالحین که بعدها این نام بر روی آن نهاده شد، کلید خورد.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، راه‌اندازی طرح شجره طیبه صالحین را مصادف با آغاز جنگ تحمیلی اعلام کرد و افزود: همزمان با راه‌اندازی این جلسات گروهی، صدای شیپور جنگ به صدا درآمده بود و وضع نابسامانی در کشور حاکم و اکثر طلاب نیز غافل‌گیر شده بودند.

وی در ادامه با بیان این که دشمن از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، قصد افروختن آتش جنگ  را کرده بود، گفت: خوشبختانه به دلیل روحیه بسیجی، طلاب اهوازی که از دل همین جلسات گروهی برآمده بودند، بخشی از سال را در جبهه و بخشی دیگر را در حوزه‌های علمیه درس می‌خواندند.

امام جمعه اهواز، با اشاره به موقعیت‌شناسی طلاب اهوازی در دوران آغازین جنگ تحمیلی، اظهار داشت: از آنجایی که طلاب خوزستانی، قدرت درک و بینش سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خوبی داشتند، در اکثر مواقع به جبهه می‌رفتند و ضمن تحصیل، به رزمندگان کمک کرده و در عملیات‌های مختلف خدمت گذاری می‌کردند و به همین دلیل نیز بیشترین قشر شهید از طلاب و روحانیون است.

آیت‌الله موسوی جزایری ادامه داد: جذب جوانان و نوجوانان به حوزه‌های علمیه سبب تقویت بنیان‌های فکری قشر جوان شده و تأثیر مستقیمی بر فرهنگ جامعه می‌گذارد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، حضور در مساجد و انجام فعالیت‌های فرهنگی را یکی از فعالیت‌های ذاتی طلاب عنوان کرد و گفت: طلبه‌های خوزستانی از همان ابتدا کار در مساجد، ارتباط با جوانان و تبلیغ را یکی از وظایف بدیهی و ثابت خود می‌دانستند و بدین سبب نیز امروز مدارس و مساجد اهواز، از پیشتازترین حوزه‌ها و مساجد در سطح کشور هستند.

*فعالیت طلاب اهوازی در 400 مسجد اهواز

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به تعداد مساجد سطح اهواز، تصریح کرد: از 400 مسجد موجود در اهواز، تقریباً می‌توان گفت که امام جماعت اکثر مساجد از طلاب اهوازی هستند و این مهم نوید آینده روشن در کشور را به ما می‌دهد که امیدواریم با تلاش‌های شما سرمربیان حلقه‌های صالحین استان گلستان، روز به روز بر این پیشرفت و رونق فرهنگی افزوده شود.

وی در پایان با تأکید بر نقش چشم‌گیر حلقه‌های صالحین مساجد در کاهش آسیب های اخلاقی جامعه، بیان داشت: به هر اندازه که روحانیت بتواند افراد و جوانان بیشتری را جذب مساجد کنند، به همان اندازه از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی کم خواهد شد؛ پس توجه بر استمرار و گسترش طرح صالحین، می‌تواند به نوعی مؤثرترین روش برای اصلاح فرهنگ جامعه و مبارزه با جنگ نرم دشمن باشد.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha