شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
حجت الاسلام هاشمی نژاد امام جمعه باغملک

حوزه/ امام‌جمعه باغملک گفت: دشمن به این نتیجه رسیده اگر بتواند خاکریز دانش آموزان را تصرف کند، می‌تواند کشتی انقلاب را زمین‌گیر کند! اما به‌یقین تا زمانی که روحانیت در صحنه هستند، هیچ‌گاه این هدف عمده دشمن محقق نخواهد شد.

حجت‌الاسلام سید علی هاشمی نژاد، امام‌جمعه باغملک، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به فرا رسیدن یوم‌الله 13 آبان، سالروز مبارزه با استکبار جهانی، اظهار داشت: یک اصل اساسی از انقلاب اسلامی که برگرفته از انقلاب شکوهمند بعثت پیامبر اعظم(ص) برای بشریت است، مسأله استکبارستیزی و همچنین مبارزه با استعمار و استثمار انسان‌ها و منابع خدادادی می باشد.

وی با تأکید بر الهی بودن مسأله استکبارستیزی گفت: به‌یقین، آن اصولی که پیامبر(ص) برای انقلاب و حدوث انقلاب برنامه‌ریزی کرده بودند از جانب پروردگار متعال به ایشان القا شده و مهم‌ترین این دستورات و اوامر الهی، همان مسأله «استکبارستیزی» است که ما اوج این قضیه را در عاشورای حسینی اباعبدالله الحسین(ع) مشاهده می‌کنیم.

«هَيْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه» شعار بین‌المللی مردم جهان است

این استاد حوزه علمیه، با اشاره به کلامی عاشورایی از امام حسین(ع) مبنی بر «إنَّ الدَّعِيَّ ابْنَ الدَّعِيِّ قَدْ رَكَزَ بَيْنَ اثْنَتَيْنِ: بَيْنَ السِّلَّه وَالذِّلَّه؛ وَهَيْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه»، تصریح کرد: این فریاد «هَيْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه» نه صرفاً مربوط به آن زمان، بلکه حضرت اباعبدالله(ع) برای همه اعصار و جوامع بشری مطرح کرده اند و امروزه این جمله پر مغز به عنوان شعار بین المللی مردم انتخاب شده است.

امام‌جمعه باغملک، معنای اصلی «هَيْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه» را مبارزه با استعمار و استکبار جهانی عنوان کرد و اذعان داشت: در این برهه از مقطع تاریخی که استکبار جهانی به سردمداری آمریکا، خود را به‌عنوان کدخدای عالم معرفی کرده، مبارزه با استکبار از اوجب واجبات بوده و بر هر انسان مسلمان، استقلال طلب و آزادی‌خواهی لازم و مبرم است.

ریشه اصلی قیام تاریخی 13 آبان 58

حجت‌الاسلام هاشمی نژاد، با اشاره به ریشه قیام تاریخی 13 آبان سال 58، گفت: در جریان تحصن دانشجویان پیرو خط امام(ره) که در سال 57 صورت گرفته بود، دانش آموزان، احساس تکلیف و قصد همراهی با دانشجویان را کردند! اما متأسفانه دژخیمان رژیم پهلوی با به رگبار بستن همه آنها، قتل‌عامی فجیع را انجام دادند که نهایتاً همین خون‌های پاک دانش آموزان سبب تصرف سفارت‌خانه آمریکا در سالگرد همین واقعه یعنی سیزدهم آبان ماه سال1358 از سوی دانشجویان شد.

اصول مبنایی امام خمینی(ره) مبارزه با استکبار و استعمار است

رئیس شورای فرهنگ عمومی باغملک، با تأکید بر این که یکی از اصول مبنایی امام خمینی(ره) بحث استکبارستیزی و مبارزه با استعمار است، افزود: این مهم که از شاخصه‌های اساسی انقلاب اسلامی است، امروزه به‌خوبی از سوی رهبر فرزانه نظام اسلامی ایران یعنی حضرت امام خامنه‌ای برای ملت و مسئولان تبیین شده و بدین دلیل نیز بر همه دولت‌مردان لازم است تا گوش به فرمان محض ولایت‌فقیه باشند.

هدف اصلی دشمن جامعه دانش‌آموزی و دانشجویی است

این استاد حوزه علمیه، در ادامه با بیان این که جامعه دانش‌آموزی و دانشجویی، هدف اصلی دشمن هستند، اظهار داشت: دشمن به این نتیجه رسیده که اگر بتواند خاکریز دانش آموزان و دانشجویان را به نحوی تصرف کند، می‌تواند کشتی انقلاب را زمین‌گیر کند! اما به‌یقین تا زمانی که روحانیت همیشه بیدار و معلمان دلسوز ولایتمدار جمهوری اسلامی در صحنه هستند، هیچ‌گاه این هدف عمده دشمن محقق نخواهد شد.

پرچم‌داران حسینی نگهبانان مرزهای فکری جوانان هستند

امام‌جمعه باغملک، در پایان با بیان این که پرچم سرخ امام حسین(ع) هم‌اکنون به دست روحانیت و معلمین است، گفت: پرچم حضرت اباعبدالله(ع) در واقع همان پرچم بصیرت، تعلیم، تربیت و تشخیص راه است که امروزه به دست این دو قشر فعال و پویا رسیده و مهم‌ترین وظیفه آنها نیز نگهبانی از مرزهای فکری جوانان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha