شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ |۱۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 25, 2024
دستغیب

حوزه/ عضو خبرگان رهبری، مسئله ولایت را از اهم مسائل امت اسلامی دانسته و گفت: افتخار می کنیم که رهبر معظم انقلاب به عنوان خلف صالح حضرت امام خمینی(ره)، ولی امرماست.  

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، شامگاه پنج شنبه، در همایش بزرگ افتخار خدمت که با حضور بیش از 4 هزار نفر از خدام افتخاری آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، در شیراز برگزار شد، مسئله ولایت را از اهم مسائل امت اسلامی دانسته و افزود: از نقاط نورانی زندگی حضرت احمدبن موسی(ع)، امین ولایت بودن ایشان است و ما افتخار می کنیم که رهبر معظم انقلاب به عنوان خلف صالح حضرت امام خمینی(ره)، ولی امرماست و اعتقاد داریم آن گاه که خداوند پرچم هدایت را دست کسی داد، علاوه بر صلاحیتی که در وی دیده است، او را با تأییدات خودش حمایت می کند.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: از آن روزی که رهبر معظم انقلاب، حرم مطهر شاهچراغ(ع) را حرم سوم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی و مایه امید و آرامش دوستداران اهل‌بیت عصمت و طهارت نامیدند، همه خود را موظف دانستیم بیشتر خدمتگذار این حرم باشیم وعزم خود را برای تحقق فرامین و توصیه های مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به اماکن مقدسه و توسعه حرم‌های مطهر به ‌ویژه مرقد تابناک حضرت احمد بن موسی(ع) جزم کردیم.

وی، صدق و وفا را از ویژگی های بارز خادمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) دانست و بیان داشت: مسئولین این حرم شریف تمام سعی و تلاش‌ خود را جهت ارائه خدمت صادقانه بکار بسته اند و سیستم های نظارتی نیز به طور موثر پیگیر امور مربوطه هستند، با این حال افرادی که نقطه ابهام و یا شبهه‌ای در امور جاری حرم مطهر مشاهده می کنند و به اینجانب یا دیگر مسئولین این آستان مقدس اطلاع ندهند، پیش خداوند مسئول هستند.

  آیت الله دستغیب خاطرنشان کرد: اماکن مقدس باید برای حضور بندگان صالح خدا از طهارت برخوردار باشند و پاکی و طهارت ظاهری به سهولت فراهم می شود، اما پاکی باطنی و تعالی روحی و معنوی نیازمند تلاش در جهت اعتلای معنویت و رعایت همدلی، هم‌زبانی و ولایتمداری است.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با تأکید بر این که توسعه فرهنگی و ظاهری این آستان مقدس با شتاب بیشتری دنبال می‌شود، رشد و تعالی روحی و رفاه زائران را از جمله اهداف توسعه سومین حرم مطهر اهل بیت(ع) برشمرد.

وی، خدمت در حرم های مطهر را خدمت در مسیر نورانی خواند و افزود: خادمین این آستان مقدس باید همواره الگویی از ایمان، اخلاص و پاکیزی برای دیگران باشند و ضمن حفاظت از پاکی و قداست این حرم شریف، محیطی پاکیزه و امن از شر شیاطین را برای زئران بارگاه ملکوتی حضرت شاه‌چراغ(ع) فراهم آورند.

انتهای پیام/آ

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha