یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
شاهچراغ

حوزه/ در آستانه اربعین حضرت سید الشهداء(ع)، آستان مقدس حضرت احمدبن موسی(ع) سیاهپوش شده و زائران و مجاوران در رثای سید و سالار شهیدان به سوگ نشسته اند.

 به گزارش خبر گزاری خبرگزاری «حوزه» از شیراز، به مناسبت اربعین حضرت سید الشهداء(ع)، از سه شنبه تا پنجشنبه (دهم تا دوازدهم آذر ماه 94) حجج اسلام علیرضا حدائق و محمد شریفانی، همزمان با نماز مغرب و عشاء پیرامون واقعه کربلا و فضایل و مناقب حضرت سید الشهداء به ایراد سخن خواهند پرداخت و در ادامه، مداحان اهل بیت حاج کاظم محمدی، سید عباس انجوی و حاج خلیل نگهبان در رثای سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) به مرثیه خوانی و اقامه عزاداری و سینه زنی می پردازند.

 برگزاری مراسم سفره صلوات و لاله گردانی خدام، در سوگ اربعین شهدای کربلا از دیگر ویژه برنامه های حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) می باشد. در روز اربعین حسینی نیزعزاداری یکپارچه مردم فارس و شیراز با حضور زائران و مجاوران و هیات های مذهبی در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم(ع) برگزار می شود.

 بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت(ع) در صبح روز اربعین در قالب کاروان های پیاده از ده نقطه شهر شیراز به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)حرکت نموده و با تجمع در این بارگاه ملکوتی، به سینه زنی و عزاداری می پردازند.

برپایه این گزارش، در روز اربعین حسینی با همکاری شهرداری شیراز، 300 دستگاه اتوبوس شهری، جا به جایی عزاداران را بر عهده دارند و تمهیدات لازم برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن این مراسم اندیشیده شده است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha