یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
پایگاه "عشق کتاب"

حوزه/ معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) از راه اندازی پایگاه اینترنتی "عشق کتاب" در پرتال جامع این آستان مقدس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، علی خواجه نژادیان، در جمع خبر نگاران، از رونمایی وب سایت "عشق کتاب" به مناسبت هفته کتاب خبر داد و اظهار داشت: این وب سایت که بخشی از پرتال جامع آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) است، در آینده نزدیک به یکی از پایگاه های اینترنتی مطرح در حوزه کتاب در سطح کشور مبدل می گردد.

وی با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه کتاب و کتابخانی، در بیان اهداف راه اندازی این وب سایت، افزود: با توجه به ضرورت معرفی کتاب و سیر مطالعاتی خصوصاً در موضوعات مورد سفارش رهبر معظم انقلاب و نیاز نوجوانان و جوانان به شناخت آگاهانه نسبت به نویسندگان متعهد، نسخه های چاپی و منابع الکترونیکی، پایگاه اینترنتی "عشق کتاب" آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارائه مشاوره و اخبار در حوزه کتاب راه اندازی گردید.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با بیان این که وب سایت "عشق کتاب" در بخش های مختلفی از قبیل مسابقه آنلاین، مشاوره کتاب، بسته های مطالعاتی پیشنهادی، آشنایی با نویسندگان، اخبار و نقد کتاب فعال است، ابراز داشت: با فراهم آمدن امکان آزمون آنلاین در این پایگاه، دهمین دوره مسابقات عشق کتاب با استقبال هموطنان عزیز از سراسر کشور، بصورت آنلاین برگزار می گردد، همچنین سایر نهادها و سازمان ها نیز می توانند از این بستر جهت برگزاری مسابقات کتاب و آزمون های آنلاین بهره مند گردند.

وی افزود: علاقه مندان به موضوعات مختلف می توانند جهت مشاوره کتاب به این سایت مراجعه کرده و اطلاعات کافی در زمینه عناوین کتاب ها و سِیرهای مطالعاتی مبتدی تا پیشرفته در آن موضوع خاص و روش های دسترسی به منابع و کتاب ها را از کارشناسان خبره این پایگاه دریافت نمایند. همچنین علاوه بر معرفی یک کتاب شاخص در هر ماه، به مناسبت های گوناگون سری کتاب های طبقه بندی شده با عنوان «بسته های پیشنهادی» جهت مطالعه موضوعی و هدفمند نیز بر روی این پایگاه ارائه می گردد.

خواجه نژادیان، وب سایت "عشق کتاب" را یک فضای رقابتی در زمینه کتاب و کتابخوانی معرفی کرد و بیان داشت: اعضاء فعال سایت عشق کتاب می توانند علاوه بر شرکت در مسابقات و نظرسنجی ها به درج نقد بر کتاب ها و مقالات معرفی شده در سایت بپردازند و بر اساس میزان فعالیت در این پایگاه وکسب امتیازات، نامزد دریافت «تندیس بزرگ عشق کتاب» گردند.

وی یادآور شد: تیم تخصصی وب سایت "عشق کتاب" شامل سردبیر، دبیر خبر و مصاحبه، دبیر بخش معرفی کتاب، دبیر بخش چند رسانه ای و هیئت تحریریه از جوانان متخصص، متعهد، صاحب نظر در حوزه کتاب می باشد که در آینده نزدیک با تولید کلیپ های صوتی و تصویری فاخر و انتشار در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و برگزاری نشست های تخصصی آنلاین، زمینه معرفی نویسندگان جوان استان فارس و همچنین نقد و بررسی آثار تولیدی در حوزه کتاب را فراهم می آورند.

برپایه این گزارش، پایگاه عشق کتاب به آدرس   http://eshgheketab.shahecheragh.ir  و همچنین کانال عشق کتاب در تلگرام به آدرسtelegram.me/eshgheketab  در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha