شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
حجت الاسلام شریعتی تبار

حوزه/ مدیرعامل بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی از فعالیت ۱۸ گروه پژوهشی در این بنیاد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»حجت الاسلام و المسلمین مهدی شریعتی تبار در دیدار با حجج اسلام والمسلمین زمانی و عماد، معاونین بین الملل و پژوهش حوزه های علمیه، اظهارداشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، مراکز پژوهشی باید بسترساز رشد علمی کشور و پاسخگوی نیاز روز جامعه اسلامی باشند.

وی ادامه داد: در این راستا، احیای ذخایر و نفایس فرهنگی آستان قدس رضوی و روزآمدی و کاربردی تر شدن پژوهش ها در دوره جدید مدیریت این بنیاد، بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرعامل بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی با اشاره به تاریخچه تاسیس این بنیاد در سال 1363، به معرفی اجمالی این بنیاد پرداخت و گفت: در این بنیاد بحمدلله 18 گروه پژوهشی شامل فقه، کلام، اقتصاد، ترجمه، حدیث، ادیان، تصحیح متون و ... مشغول فعالیت بوده و آثار متعددی را به جامعه علمی عرضه کرده اند.

امام جمعه تربت حیدریه ادامه داد: این بنیاد اهداف گوناگونی را مطابق اساسنامه خود دنبال می کند که از جمله این اهداف می توان به؛ پژوهش هاى علمى در جهت ترویج و نشر فرهنگ اسلامى از طریق تشکیل گروه هاى پژوهشى، جذب و بسیج محققان علاقه مند به همکارى، تشویق و توسعه فعالیت هاى پژوهشى در حوزه و دانشگاه، تلاش در جهت تقویت توان علمى و آموزشى موسسات فرهنگى و مراکز آموزش عالى، گسترش هنرهاى اسلامى و آشنائى با آن و ... اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شریعتی تبار در ادامه این نشست با اشاره به ضعف ها و کاستی های موجود در عرصه پژوهش های معرفتی و دینی، ابراز داشت: در عرصه پژوهش های معرفتی کارهای زیادی صورت گرفته؛ ولی کافی نیست و ما به دنبال آن هستیم که با تعاملات و هم اندیشی با سایر مراکز حوزوی مانند معاونت پژوهش حوزه، این مقوله را با جدیت پیگیری کنیم.

انتهای پیام  313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha