شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
سعید اوحدی

حوزه/ رئيس سازمان حج و زیارت کشور از بهره برداری زائر سرای بزرگ طریق القدس در منطقه چزابه برای استقبال از مهمانان حرم حسینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از  خرم آباد، سعید اوحدی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیر کل حج و زیارت استان لرستان در جمع خبرنگاران با بیان این خبر گفت: مقدمات برپایی موکب‌های پذیرایی از زائران کربلای معلی و نجف اشرف فراهم شده و در هر مرز بیش از ۱۲۰ موکب پذیرایی در خدمت کمک به زائران عتبات عاليات هستند.

وی با اشاره به این که برای توسعه زیر ساخت های راه و حمل و نقل نیز در این مسیرها پیش بینی شده افزود:مرزهای مهران، چزابه و شلمچه به عنوان نقاط صفر مرزی دو بانده و سه بانده هستند و هیچ‌گونه مشکلی برای تردد مهمانان کربلا و نجف وجود ندارد.

رئيس سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به اینکه استان لرستان نیز به عنوان مرز معین زائران نقش مهمی در پیاده روری اربعین حسینی خواهد داشت تصریح کرد: در پیاده روری اربعین، تمامی عاشقان ثارالله از مهمانانش پذیرایی خواهند کرد.

اوحدی با بیان این که سایر برنامه ریزی‌های بهداشتی، تغذیه، اسکان و فرهنگی نیز برای زائران انديشیده شده گفت: مسلمانان و شیعیان بار دیگر همچون سال‌های گذشته حماسه تاریخی دیگر را در اربعین رقم خواهند زد.

وی گفت: سال گذشته قریب به یک میلیون و ۶۰۰ زائر ايراني در مراسم پیاده روی اربعین حسینی شرکت داشتند که امسال این میزان نیز افزایش خواهد یافت.

گفتنی است: در این مراسم طی حکمی محمد خسروی به عنوان مدیر حج و زیارت استان معرفی و از زحمات سید حمید الیاسی مدیر سابق حج و زیارت استان قدردانی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha