سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
حجت الاسلام ربانی

حوزه / رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور، در آیین تجلیل از اساتید و طلاب ممتاز مدارس علمیه امامیه و شیخ مفید شهرکرد، تصریح کرد: هیچ مأموریتی در دنیا به اندازه مأموریت تعلیم و تربیت انسانها اهمیت و سختی ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین ربانی و هیئت همراه صبح امروز با حضور در مدرسه علمیه امامیه شهرکرد با مدیر، اساتید و طلاب مدارس علمیه امامیه و شیخ مفید شهرکرد گفتگو کرد.

وی در جمع طلاب مدارس علمیه شهرکرد با اشاره به این که طلبگی از عنایات الهی است و طلاب باید شکرگزار این نعمت بزرگ باشند، گفت: هیچ مأموریتی در دنیا به اندازه مأموریت انبیا الهی یعنی تعلیم و تربیت انسانها اهمیت و سختی ندارد و طلاب علومی دینی که راه پیامبران را طی می‌کنند، مهم‌ترین مأموریت عالم را انجام می‌دهند.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور طلاب را وارث راه برگزیدگان خدا خواند و ادامه داد: اگر طلاب این حقیقت را درک کنند، آن را با هیچ چیز دیگری عوض نمی‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی با اشاره به این که اهمیت علوم به موضوع علم است، ابراز داشت: رشته‌ای که در آن تحصیل می کنند، در مورد حقیقت و شرافت وجودی انسان است و به این دلیل، علمی که می آموزند، مهم‌ترین و باارزش‌ترین علم است.

وی تصریح کرد: میراث پیامبران و ائمه(ع) به دست ما رسیده و ما باید آن را به نسل های بعدی منتقل کنیم، بنابراین باید این میراث را خوب یاد بگیریم تا بتوانیم به آن منتقل کنیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه، بر حفظ قرآن کریم توسط طلاب تأکید کرد و افزود: قرآن کلام خدا و نور است و اگر بتوانیم هفته‌ای یک آیه را حفظ کنیم، تأثیر بسیاری بر رشد علمی ما دارد.

وی، تمرین نویسندگی را برای طلاب بسیار لازم دانست و گفت: تسلط بر این هنر کمک بسیاری به پیشبرد اهداف ما در حوزه علمیه می‌کند. همچنین باید در همه امور تقوای الهی را رعایت کرد و دستمان همیشه پیش خداوند و ائمه معصومین(ع) دراز باشد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی همچنین با ارائه گزارشی از فعالیت های مرکز خدمات حوزه، بیان کرد: مرکز خدمات تلاش دارد به طلاب و روحانیون کمک کند تا آنان بتوانند با دغدغه کمتری به تحصیل علوم دینی و تبلیغ بپردازند.

وی با اشاره به بحث هدفمندی در مرکز خدمات، عنوان کرد: بر اساس این طرح طلاب ممتاز مدارس علمیه، بیشتر مورد توجه قرار دارند و بنا داریم که خدمت بیشتری به او ارائه شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha