چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
اصول مداحی

حوزه / مدیر مدرسه علمیه فاطمیه( س) الیگودرز از برگزاری دوره های آموزش مداحی ویژه خواهران طلبه این مدرسه خبر داد.

خانم ربابه نجفی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اعلام این مطلب گفت:در این دوره طلاب آموزش های مداحی،صوت و لحن و روشهای فن خطابه را زیر نظر خواهران مداح فرا می گیرند و در جلسات عزاداری و حسینیه ها به مدح و منقبت اهل بیت(ع) می پردازند.

وی با بیان اینکه هم اکنون نیز دوره ی روایتگری عاشورا برای طلاب زیر نظر یکی از مدرسان مدرسه در حال برگزاری است افزود:طلاب این مدرسه در این دوره اهداف قیام عاشورا،ابعاد و همچنین روشهای تبیین  قیام  حسینی را فرا می گیرند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) الیگودرز با اشاره به اینکه ۳۰ طلبه ی در حال تحصیل این مدرسه هم اکنون در مدارس،حسینیه ها و جلسات خانگی برای تبلیغ آموزه های دین مبین اسلام فعالیت دارند تصریح کرد:وجود خواهران مبلغ علاوه بر تحکیم باورهای اعتقادی در بین مخاطبان نقش بسزایی در رفع شبهات و مشکلات زوجین دارد و می تواند در حل بسیاری از مشکلات خانوادگی و فرهنگی افراد جامعه موثر باشد.

نجفی با بیان اینکه مبلغان و خواهران طلبه باید با صداقت در گفتار،اعمال و سکنات خود برای سایر بانوان جامعه الگو باشند یادآور شد: مبلغان باید با رعایت اصول سبک زندگی اسلامی ایرانی تلاش کنندآسیب های اجتماعی که بنیان خانواده را تهدید می نماید را به حداقل برسانند.

وی در پایان با اشاره به اینکه هر خواهر طلبه می تواند با اجرای امر به معروف و نهی از منکر در بین اطرافیان خود بخشی از مشکلات بدحجابی  در جامعه و رفتار اسلامی با همسر و فرزندان را در بین بانوان به حداقل برساند خاطر نشان کرد:خواهران طلبه و مبلغ همچنین با ایجاد روابطی صمیمانه با بانوان می توانند در ارائه مشاوره به آنها مفید باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Abasi IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    1 0
    کانال رایگان جدیدترین و برترین آموزش مداحی های کشور