دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
بانوان

حوزه/ با برگزاری نشست "معرفت شناسی شهودی ، کسب قوه فرقان" طلاب خواهر بابلی با شیوه های کسب معرفت الهی آشنا شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندارن، حجت الاسلام جبرییلی، مدیر مدرسه خاتم الانبیاء(ص) بابل، در نشست "معرفت شناسی شهودی ، کسب قوه فرقان" که  در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) بابل برگزار شد طی سخنانی اظهارداشت: کشف و شهود برای کسانی حاصل می شود که از معاصی به دور و اهل طهارت باشند؛ همچنین در مراحل طهارت، قوه خیالشان را نیز تقویت نمایند.

وی افزود: هرکس افسار قوه خیالش را در دست بگیرد و خیالات گناه را از ذهن خود پاک نماید، صاحب این نوع طهارت می شود؛ مرحله بعد طهارت عقل است که باید از شبهات پاک شود و بعد طهارت روح می باشد که باید در این مرحله خود را در محضر خدا ببیند .

وی اظهار کرد: کشف حقایق گاهی به شکل وحی است که توسط جبرئیل انجام و گاهی به شکل الهام است؛ یعنی در درون به او می فهمانند که چه چیزی خوب و چه چیزی بد است.

مدیر مدرسه خاتم الانبیاء بابل اعلام داشت: مومن واقعی کسی است که چون قوه فرقان دارد،  ایمن از هر اشتباهی می باشد و چون  اشتباه نمی کند، هیچ وقت عذر خواهی  نمی کند. در همین راستاست که می گویند خوردن نیم خورده مومن مستحب است و هیچ آلودگی ندارد، چون مومن ایمن از آلودگی ها است.

وی خاطر نشان کرد: محبت، دوستی تکراری است که یک روز هست و یک روز نیست؛ ولی خلّت به پر کردن جاهای خالی گفته می شود؛ یعنی انسان در وجودش هیچ جالی خالی نبوده و تمام وجودش از دوستی خدا پر شده باشد، که حضرت ابراهیم(ع) به این مقام رسیدند. امّا امام حسین (ع) نه تنها به مقام خلّت، بلکه به مرتبه بالاتر از آن، یعنی مقام هیّم رسیدند و تمام عزیزانشان را در راه خدا  قربانی نمودند؛ مقام هیّم همان مقام رضاست که انسان در مسیر طهارت باطن باید به مقام رضا برسد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha