دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
نقشه ایران و عراق

حوزه/ بیشترین چیزی که دشمن در آن فعالیت می کند بحث جدایی مردم عراق و ایران از یکدیگر است که یکی از دلایل آن جنگ تحمیلی بوده و از طرفی ضعف شیعیان عراقی به بصیرت و آگاهی پیرامون مسائل ولایی به این قضیه بیشتر دامن زده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» عالم عراقی در همایش توجیهی مبلغان اربعین حسینی که امروز در مرکز همایش های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد گفت: اربعین امسال به دلیل مسائل منطقه از جمله حملات داعش و نفوذ آمریکا اهمیت زیادی دارد و تبلیغ در این شرایط حساس خواهد بود.

شیخ «سید هاشم الحیدری» با بیان اینکه جریان های ضد ولایت حرکت زیادی دارد گفت: آشنایی با خط قرمزها در این شرایط اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: اربعین تجلی قافله حضرت زینب(س) بعد از حادثه عاشورا است و تکلیف امام حسین(ع) و یاران شان تا ظهر عاشورا بود که مواجه رزمی با دشمن بود و تکلیف بعد از عصر عاشورا، تبلیغ بود.

این دانشمند عراقی خاطر نشان کرد: اربعین باید به یک فریاد زینبی و مستحب موکد برسد.

شیخ الحیدری با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) اقدام بزرگی انجام داده اند گفت: با توجه به تجربه های خودم و سایر مبلغان، می بینیم فریاد در کاخ کسی که دین را به فراموشی سپرده و جامعه ای که هم سو با آن هستند کار بسیار سختی است.

وی در ادامه گفت: ما در فضای شیعه لعن به قاتلان و دشمنان ائمه اطهار(ع) بسیار می گوییم ولی فریاد« لعن الله امریکا»و «لعن الله آل سعود» کمتر می شنویم و از ما می خواهند اربعین را به مسائل سیاسی دچار نکنیم و تنها به ائمه(ع) بپردازیم.

این استاد حوزه اظهار داشت: مبلغان باید با بحث فرهنگ بسیار آشنا باشند و بیشترین چیزی که دشمن در آن فعالیت می کند بحث جدایی مردم عراق و ایران از یکدیگر است که یکی از دلایل آن جنگ ایران و عراق می باشد و از طرفی ضعف شیعیان عراقی به بصیرت و آگاهی پیرامون مسائل ولایی به این قضیه بیشتر دامن زده است.

شیخ الحیدری با بیان اینکه صدای فریاد بر سر حادثه منا در کشور عراق بسیار ضعیف بود گفت: وظیفه ما مبلغان این است که برای وحدت عراق و ایران تلاش کنیم و باید متوجه باشیم با توجه به تبلیغات زیاد بر دخالت ایران در امور عراق، حساسیت زیادی مردم و خصوصا جوانان عراقی به ایران است.

وی افزود: داعشی ها تصمیم داشتند که از موصل به سامرا بروند و حرم امامان(ع) را نبش قبر کنند ولی فتوای حضرت آیت الله سیستانی مبنی بر اتحاد مردم عراق در مقابله با داعش باعث شد از این اقدام جلوگیری شود زیرا می دانستند این فتوا باعث انقلابی بزرگ خواهد شد.

مجاهد جبهه مقاومت عراق با تاکید بر شخصیت حاج قاسم سلیمانی برای مردم عراق گفت: سید حسن نصرالله می گوید وقتی حاج قاسم سلیمانی پیش من می آید، من بسیار نگران ایشان می شوم زیرا می دانم چقدر برای مقام معظم رهبری مهم هستند.

وی در پایان با بیان اینکه دشمنان دخالت در امور سایر کشورها را برای خود آزاد می دانند گفت: دشمن با القا این اندیشه که ما نباید در امور سایر کشورها دخالت کنیم، باعث شد بسیاری از علما و سیاسیون عرب به مسئله فاجعه منا و اتفاق یمن بی تفاوت باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha