چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
احمد فرخ فال

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قم گفت: امروز رهبری،مراجع معظم و روحانیت شیعه، به عنوان سکاندار یک حرکت اصیل اسلام ناب در جهان به شایستگی مطرح هستند و اینها تنها درکنار محرومیت و فقر بدست آمده و نتیجه آن استقلال و عزت حوزه ها بوده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال، مدیر حوزه های علمیه استان قم، امروز در مراسم تجلیل از ممتازین مدرسه علمیه مهدی موعود(ع) با بیان اینکه این مدرسه از مدارس با سابقه و شایسته در عرصه تعلیم وتربیت است که با تولیت حضرت آیت الله نوری همدانی اداره می شود، گفت: همه این زحمت و تلاش ها برای این است تا از فرصتی که در اختیار  طلاب گذاشته شده، نهایت بهره را برای تعلیم و تربیت و مقامات علمی ببرید.

 وی با بیان این که مدیریت درست، شخصیت ها و اساتید لایق هستند که عناصر تشکیل دهنده در پیشرفت علمی و پژوهشی در یک مدرسه علمیه می باشند نه رفاه و آسایش، افزود: طلاب مستعد هم عضو دیگر این گروه لایق اند که می توانند با کمک هم دیگر شخصیت هایی، چون امام خمینی (ره)  و مفسران بزرگی چون آیت الله جوادی آملی را تحویل جامعه و حوزه دهند و آینده حوزه ها را از هر لحاظ تأمین کنند.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال گفت: تجربه نشان داده که حوزه ها در کنار محرومیت و فقر به مراتب بالای علمی رسیده اند و دلیل آن خدمات شایسته ای  است که علمای گذشته  به حوزه و اسلام کرده، با از خود گذشتگی اسلام را حفظ نموده اند.

 وی ادامه داد: این موضوع در بین فرق و ادیان دیگر برعکس است، یعنی در کمال وابستگی به دولت ها اداره می شوند و در هیچ محرومیتی قرار ندارند و از این لحاظ خود فروخته شده و اسلام لندنی و غربی را در منطقه در مقابل اسلام ناب به وجود آورده  و تحویل جامعه داده اند.

 

مدیر حوزه علمیه استان قم بیان داشت: امروز ما شاهد این هستیم که روحانیت شیعه، مرجعیت و رهبری معظم  به عنوان سکاندار یک حرکت اصیل اسلام ناب در جهان به شایستگی مطرح هستند و اینها  تنها درکنار محرومیت و فقر به دست آمده و نتیجه آن استقلال و عزت حوزه ها بوده است.

وی با تأکید بر اینکه جایگاه حوزه های شیعه اصلا قابل مقایسه با واتیکان و مسیحیت نیست و اسلام ناب کجا و فرق وادیان دیگر کجا؟، اظهار داشت: از لحاظ امکانات در کشورها عربی و به خصوص صدر حجاز می بینید  مفتی ها، نان خوار دولت اند و از  بهترین امکانات برخودارند، اما آیا درحفظ اسلام هم به همان اندازه موفق اند؟ آیا آنها واقعا به سنت پیامبر(ص) عمل می کنند یا شعیان به سنت پیامبر(ص) عمل می کنند؟

حجت الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال گفت: در روایتی حضرت علی(ع) فرموده «شما بودید که سنت پیامبر(ص) را دفن و خرافات را احیاء و زنده کرده اید» و افرادی چون ابوسفیان و معاویه بودند که بعد از رحلت پیامبر(ص) برای از بین بردن اسلام ناب و ارزشها و سنت ها سرمایه گذاری کرده و درسقیفه بنی ساعده جمع شده و برای از بین اسلام برنامه ریزی و فتنه کرده اند و کار را به جای رسانیدند که به مردم گفتند قرآن و پیامبر و اسلام  دروغ است.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال گفت: این روزها که کاروان اسراء به دروازه شام رسیده در آن جایگاه یزید ایستاده بود و همین حرف های پدر ملعون و جد خود را تکرار کرد که  قرآن و پیامبر (ص)و اسلام  دروغ است. در حقیقت همه این ها بازی سیاسی بوده¬که یزید و معاویه به راه انداخته بودند.

 وی گفت:  اگر می بینیم¬ اسلام عزت و عظمت پیدا کرده  این به خاطر فداکاری، از خود گذشتگی علمای گذشته و فقر و نداری ومحرومیت حوزه ها است که ازخود به یادگار گذاشته اند و پرچمدار و حرکت عظیم اسلام ناب و اصیل در حوزه شده اند.

مدیر حوزه علمیه استان قم در پایان مهمترین وظیفه و رسالت طلاب را حفظ و  حراست از اسلام ناب و اصیل دانسته و و برتقویت دو بال تعلیم و تعلم تأکید کرده اند.

 انتهای پیام:40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha