شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
آیت الله علی اکبر قریشی

حوزه / نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: حوزه علمیه برای طلاب جوان فرصتی مغتنم است تا از آثار و تاًملات ائمه اطهار(علیهم السلام) و عالمای دینی برای غنی سازی و تقویت باورهای دینی بهره جویند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، آیت الله علی اکبر قریشی عصر امروز در میان طلاب حوزه علمیه الزهرا(س) ارومیه، با تاکید بر اهمیت کتاب خوانی و افزایش ساعات مطالعه در میان طلاب اظهارداشت: آدمی برای بهره مندی از یک زندگی سعادتمندانه نیازمند بینش و آگاهی است و یافتن مسیر سعادتمندانه با چراغی همچون کتاب و کتابخوانی روشن می شود.

وی افزود: مطالعه راهی است برای تقویت روحیه دینی و غنی سازی افکار و اندیشه از مطالب مفید و گوهربار بزرگان و عالمان دینی است، حوزه علمیه برای طلاب جوان فرصتی مغتنم است، تا از آثار و تاًملات ائمه اطهار(علیهم السلام) و عالمای دینی برای غنی سازی و تقویت باورهای دینی بهره جویند.

این استاد حوزه، قرائت و تاًمل در آیات قرآنی را مهم دانست و افزود: دقت در آیات و نشانه‌های الهی به عنوان زنجیره های متصل به همدیگر از معجزات الهی است که نمی‌توان هیچ کدام از آیات را حذف یا جابه جا کرد.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: برخورداری از آثار غنی چون تفسیر المیزان مرحوم علامه طباطبایی از جمله کتب ارزشمندی است که طلاب در جهت درک و فهم آیات الهی می توانند از این اثر فاخر استفاده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha