دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
تقوا

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران گفت: امتناع از امور فریبنده دنیا سبب تشکیل نگرشی خاص نسبت به امور دنیوی و اخروی می گردد که تنها راه رسیدن به این مقام، علم، تقوا و تحصیل در حوزه علمیه است.

به گزارش خبرگزاری  «حوزه» از مازندران خانم دانش پژوه استاد حوزه علمیه خواهران، در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا ( س) جویبار، تقوا را ملاک برتری و فضیلت افراد دانست و بیان داشت : تنها راه رسیدن به تقوا و کسب مقامات عالیه ، عبودیت و بندگی است؛ لذا باید برای کسب معارف الهی و عبودیت به قرآن کریم  رجوع کرد.

وی با اشاره به رویکرد معارف الهی و آموزه های قرآن کریم در جوامع بشری اظهار داشت: تفکر در آموزه های دینی بهترین راه کسب تقوا است که انسان را از دغدغه های جوامع بشری خلاص می کند، لذا اگر شخصی عظمت خداوند را در دلش داشته باشد؛ در این صورت است که همه چیز در نگاه او کوچک دیده می شود. و هیچ ترسی بر خود راه نداده و همواره در تمام امور تنها عبد خداوند می شود.

خانم دانش پژوه با اشاره به آموزه های معصومین (ع) در خصوص فراگیری علوم دینی بیان داشت : تمام فضیلتهایی که  بزرگان دین برای کسب علم گفته اند؛ در خصوص علمی است که به معرفت النفس و در نهایت به معرفت الله ختم گردد، لذا امتناع از امور فریبنده دنیا باعث ایجاد نگرشی خاص نسبت به امور دنیوی و اخروی می گردد که تنها راه رسیدن به این مقام، علم و تقوا است.

وی در پایان خطاب به طلابی که فرصت علم آموزی را در اختیار  دارند؛ گفت: برای این موهبت الهی که نصیبتان شد شکر گذار باشید و بدانید که از راه تحصیل در حوزه های علمیه، به علم الهی متصل می شوید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha