چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
حجت الاسلام محمد همتیان

حوزه/ احادیث ائمه(ع) به عنوان منشور اخلاقی یک اصل در مدارس علمیه باشد و طلاب جوان بر اساس این منشور زندگی طلبگی خود را برنامه ریزی و تدوین نمایند.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»  حجت الاسلام و المسلمین  محمد همتیان ظهر امروز در مراسم رونمایی از منشور اخلاقی مدرسه علمیه مهدی موعود(عج)  قم، بر ضرورت حفظ زی طلبگی تاکید کرد و اظهار داشت: باید منشور اخلاقی به عنوان یک اصل در مدارس علمیه مورد توجه قرار گیرد و طلاب جوان بر اساس این منشور که برگرفته از احادیث نورانی معصومین(ع) است، زندگی طلبگی خود را برنامه ریزی و تدوین نمایند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم با بیان اینکه هدایت شدن و هدایت نمودن جامعه از ویژگی های حوزه و روحانیت است، افزود: این دو خصوصیت برگرفته ازکلام نورانی گهربار امام معصوم(ع) است. امامان معصوم(ع)  هم دارای این دو ویژگی بوده و کلام آنان در  مردم هم تأثیرگذار  است.

 وی با تاکید بر اینکه یکی از سرمایه های بزرگ طلاب حفظ و حراست از میراث و احادیث ائمه طاهرین(ع) است، اظهار داشت: اخلاق، عقائد و مباحثی  ارزشی است که از معصومین(ع) گرفته شود و بدترین مباحث، سخنانی است که  معصومین(ع) آن را نگفته باشند.

 حجت الاسلام و المسلمین همتیان گفت: طلبه موفق کسی است که دو بال تعلیم و تعلم را همزمان داشته  و پایبند به ارزش های دینی باشد و همیشه دستورات دین را که یکی از آن رعایت حقوق دیگران و خود می باشد، نصب العین قرار دهد؛ اگرکسی این گونه عمل کند از طلبگی، جوانی و عمر خود خیر خواهد­دید و عاقبت به خیری نصیب او می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha