شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حجت الاسلام همتیان - تهذیب حوزه قم

حوزه/ یکی از عوامل سعادت بشر، انس داشتن با قرآن و تلاوت این کلام وحیانی است؛ اگر انسان از این فرصت بهره نبرد معلوم نیست گرفتار چه چیزهای شود و یک وقت هم می آید، عمرش تمام شود وهیچ سودی نصیب او نشده است.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین محمد همتیان  امروز در  درس اخلاق که با حضور  خانواده طلاب و در سالن اجتماعات جامعه مدرسین  حوزه علمیه قم برگزار شد با بیان این که رسالت حوزویان و کسانی که وارد حوزه شدند، در امر تهذیب و تعلیم و تعلم بسیار سنگین تر از اقشار مختلف مردم است، اظهار داشت: باید خدا را شکر کرد که این لیاقت در زندگی نصیب ما شده درمکانی گام برداریم که روزی بسیاری از بزرگان و مراجع در آن حضور داشتند و به تعلیم و تهذیب خود و دیگران اقدام می کردند.

 معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم  گفت: امام صادق (ع)درباره  اهمیت  تعلیم و تعلم و دانش آموخته فقه جعفری می فرماید« کار خوب برای همه خوب است، ولی برای اهل دانش آموخته فقه جعفری خوبتر و  انجام کار بد هم برای دیگران بد و برای اهل دانش بدتر است چون در این مکتب زانو زده و درس عزت و سعادت را خوانده است.

 حجت الاسلام و المسلمین همتیان اظهار داشت: قرآن کریم هم این حدیث را به عنوان یک اصل قرآنی بیان می کند که ای زنان پیامبر، شما مثل زنان دیگر نیستید که هر کاری بخواهید بتوانید آن را انجام دهید و اگر اشتباهی را انجام دادید دو برابر به پای شما حساب می شود.

این استاد اخلاق بیان داشت: اگر بخواهیم برنامه تربیتی در زندگی داشته باشیم، باید در حالات انسان های گذشته فکرکنیم و ببینیم چه چیزهایی باعث شد بعضی رشد کنند، ولی بعضی ها نتوانستند و سقوط کردند با اینکه همه برنامه برای هر دو دسته برای رسیدن به کمال فراهم بود.

 وی افزود:  خدا همه را برای بهشت خلق کرده نه جهنم؛ اما چرا عده ای جهنمی می شوند؛ باید در حالات انسانها دقت کرد و  عوامل سقوط و سعادت  را پیدا نموده  و از آن عبرت گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین همتیان گفت: انسان های موفق کسانی اند که از فرصت ها،  نهایت استفاده را ببرند و شکست خورده هم کسانی اند که بهره ای از نعمت هایی که خدا در اختیار آنها گذاشته نبرند.

 معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم بیان داشت: انسان سرمایه ای مانند جوانی، زمان و سلامتی در اختیار دارد، و باید بدانیم این سرمایه ها دائمی و ابدی نیست، بلکه از بین رفتنی است.

وی با تاکید این که سبک زندگی انسان ها تغییر کرده و همین یکی از عوامل  فرصت سوزی و سقوط از سعادت و کمال است، ابراز داشت: قرآن و کلام نورانی اهل بیت (ع ) تبیین کننده و نشان دهنده زندگی سالم و با صلابت است.

این استاد اخلاق افزود: یکی از عوامل  سعادت بشر، انس داشتن با قرآن و تلاوت این کلام  وحیانی است؛ اگر انسان از این فرصت بهره نبرد معلوم نیست گرفتار چه چیزهای شود و یک وقت هم می آید، عمرش تمام شود وهیچ سودی نصیب او نشده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم  اظهار داشت: در حوزه بودن، والدین خوب داشتن و استفاده از اساتید خوب همه فرصت است و نباید فرصت سوزی کرد.

 انتهای پیام:40/313

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha