جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
مشاور الازهر

حوزه/ مشاور شیخ الازهر گفت: در شرایط امروز دنیا، جهان اسلام نیازمند تجدید گفتمان دینی و دعوتی دوباره به سوی خداوند و رساندن پیام اسلام معتدل است در حالی که گروه های افراطی و تندرو که مدعی اسلام هستند چهره اسلام را در جهان تخریب کرده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، به نقل از پایگاه مصری الیوم السابع، انجمن جهانی فارغ التحصیلان الازهر نشست اختتامیه دوره آموزشی خود ویژه 43 نفر از فارغ النحصیلان آفریقایی الازهر را برگزار کرد.

این افراد از کشورهای نیجریه، لیبی، نیجر، چاد، سومالی، بورکینافاسو، مالی، سودان، ساحل عاج، غنا، سنگال و کامرون در این دوره شرکت کرده اند تا بنا به گفته این انجمن پیام الازهر در مورد مبارزه با افراطی گری و تکفیر را به کشورهای خود برسانند.

القوصی: پیام ضد افراطی الازهر را به کشورهای خود برسانید

دکتر محمد عبدالفضیل القوصی معاون دبیرکل این انجمن و عضو هیئت علمای بزرگ الازهر در این نشست خطاب به آموزش دیدگان دوره گفت: شما فرستادگان و سفرای الازهر به سوی کشورهای خود هستید تا پیام افراط ستیزی و اعتدال و میانه روی را به کشورهای خود برسانید و مسلمانان و بشریت را از علوم اسلامی بهره مند سازید.

وی از شرکت کنندگان در این دوره خواست ارزش های قرآنی دین اسلام را تبلیغ کنند که خدای متعال در قرآن کریم می فرماید: مردم را با سخنان حکیمانه و پند نیکو به خدا دعوت کن و با آنها با نیکویی و زیبایی گفتگو کن که خداوند خود به گمراهان و هدایت شدگان آگاه است(نحل، 125).

القوصی ادامه داد: کلمه حکمت در این آیه کلمه ای فراگیر است که در برابر تمام شرور است و تمام خیرها را در بر می گیرد و بر این اساس مبلغ دینی نمی تواند پیام اسلام را برساند مگر اینکه خود پیرو حکمت و روش موعظه نیکو باشد و در این صورت، قلب و احساسات دیگرن مخاطب او خواهند بود و البته قلب انسان ها پیام او را خواهد پذیرفت و دعوت و تبلیغ او به ثمر خواهد نشست و دیگر نیازی به خشونت و کشتار و خونریزی نخواهد بود.

مشاور شیخ الازهر: جهان اسلام نیازمند تجدید گفتمان دینی است

دکتر عبدالدائم نصیر مشاور شیخ الازهر و دبیرکل انجمن نیز در سخنان خود در این نشست ضمن تاکید بر اهمیت برپایی چنین دوره های آموزشی گفت: در شرایط امروز دنیا، جهان اسلام نیازمند تجدید گفتمان دینی و دعوتی دوباره به سوی خداوند و رساندن پیام اسلام معتدل است در حالی که گروه های افراطی و تندرو که مدعی اسلام هستند چهره اسلام را در جهان تخریب کرده اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha