شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
آیت الله مجتهد شبستری در دیدار با طلاب غیر ایرانی المصطفی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: دشمن با توسل به شبکه‌های اجتماعی، فضای مجازی و ماهواره به دنبال ترویج سبک زندگی غربی است و می خواهد از این طریق به جنگ با اسلام بیاید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری شامگاه امروز در دیدار با طلاب غیرایرانی نمایندگی جامعه المصطفی(ص) در تبریز، با بیان این که لازم است برخی از مردم، جامعه را امر به معروف و نهی از منکر کنند، اظهار داشت: روحانیت باید ممحض در امر به معروف و نهی از منکر باشند و ابزار‌های لازم را جهت اصلاح جامعه به کار گیرند.

وی افزود: در مسئله امر به معروف و نهی از منکر نقش و وظیفه علمای دین بسیار بالاتر و بیشتر از سایرین بوده و باید با استدلال، عقل و منطق و با شگرد ها و ترفندهایی ویژه، در صدد احیای این واجب مهم باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی  افزود: گروهی از مردم باید برای فراگیری علوم دینی و همچنین ترویج آن در جامعه و اصلاح آن کوچ کرده و با تجهیز خود به علم و تقوا، در صدد یاری رساندن به دین الهی باشند.

وی با بیان این که نصرت زبانی که مهمترین آن عبارت است از امر به معروف و نهی از منکر، نصرت مالی و نصرت جانی سه وسیله کمک به دین پروردگار متعال است، گفت: یاری کردن دین الهی برکت‌ها و نعمت‌های فراوانی به دنبال دارد که مهمترین آن‌ها یاری خداوند و کسب برکات فراوانی از سوی خدای متعال است.

عضو مجلس خبرگان رهبریف افزود: حضرت امام حسین(ع) همه هستی خودش را فدای دین و احیای ارزش‌های دینی کردند؛ لذا باید از سیره آن حضرت و اهل بیت(علیهم السلام) درس و الگو گرفته، به یاری دین خدا شتافت.

وی، اضافه کرد: دشمن امروزه به طریق دیگر و با مدل جنگ نرم به سراغ تحریب دین الهی آمده و به جای حملات نظامی، دست به دامن جنگ نرم و عملیات روانی شده، چرا که فهمیده نمی تواند از طریق تهاجم نظامی نتیجه ای اخذ کند، لذا به دنبال استحاله فرهنگی مسلمانان است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: امروز حزبی به نام صهیونیست که یهودی هستند با اشغال منطقه ای از خاورمیانه و تبدیل آن به مرکز فتنه‌گری‌ها و توطئه ها به دنبال پمپاژ و القای شبهات و نیز تخریب اعتقادات دینی جوانان و تغییر نگرش ها و باور های دینی آن ها هستند.

وی، افزود: دشمن با توسل به شبکه‌های اجتماعی، فضای مجازی و ماهواره، به دنبال ترویج سبک زندگی غربی بوده و می‌خواهد از این طریق به جنگ با اسلام بیاید.

آیت الله مجتهد شبستری بیان داشت: دوران جوانی و تحصیل علوم دینی، دورانی طلایی برای طلاب است که باید نهایت استفاده و بهره مندی را از آن بگیرند و علاوه بر تهذیب نفس و علم آموزی، خود را به فنون جنگ نرم نیز کنند، چرا که تهاجم دشمن ایجاب می کند تا حرکت علمی و معنوی خود را شتاب بخشیم.

وی، افزود: تشکیل حکومت اسلامی واقعاً خدمت بسیار بزرگی بود که امام راحل(ره) انجام دادند و امروز هم مقام معظم رهبری به عنوان خلف صالح ایشان پرچمدار جهان اسلام بوده و به فکر اصلاح امور مسلمانان و بلاد اسلامی هستند.

امام جمعه تبریز در پایان تاکید کرد: لازمه عالم شدن، تعلیم و مجاهدت علمی است و همین‌طور لازمه مبلغ شدن، عمل به فرامین دینی می‌باشد که باید نسبت به این امر توجه ویژه‌ای کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha