شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
صفدر محمدی - مدیر حوزه آذربایجان غربی

حوزه/ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برخاسته از حوزه است و در صورت حفظ استقلال، می تواند به ماموریت های خود عمل کرده و تاثیرگذاری لازم را داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین صفدر محمدی، در بازدید از رسانه رسمی حوزه، با اشاره به جایگاه حوزه ابراز داشت: حوزه حافظ دیانت و پناهگاه و مورد اعتماد مردم است.

وی با بیان این که حوزه کارکردهای فاخری در عرصه های پژوهشی، تبلیغی، آموزشی، فرهنگی و ... دارد، افزود: متاسفانه آحاد جامعه با فعالیت های حوزه آشنایی چندانی ندارند، لذا باید شناخت مردم و مسئولان از حوزه را بالا برد.

مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به حضور 18ساله خود در فضای دانشگاهی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، گفت: نهاد رهبری در دانشگاه ها برخاسته از حوزه است و در صورت حفظ استقلال می تواند به ماموریت های خود عمل کرده و تاثیرگذاری لازم را داشته باشد.

وی به نقش حوزه در اسلامی سازی علوم انسانی نیز اشاره کرد و افزود: اسلامی سازی علوم انسانی از مطالبات مقام معظم رهبری است و حوزه در این عرصه نیز نقش اساسی دارد.

مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان غربی به مسئله مهم وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: تحقق عملی وحدت حوزه و دانشگاه از دغدغه ها و مطالبات مقام معظم رهبری است که باید عملیاتی شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی تصریح کرد: امروز جامعه به ویژه فضای دانشگاهی به حضور روحانیون عالم و آشنا به مسائل روز نیاز دارد و باید با تربیت طلاب توانمند، به نیازها پاسخ داده شود.

وی در ادامه اطلاع رسانی از کارکردهای حوزه و روحانیت در عرصه های مختلف را ضروری خواند و تصریح کرد: اطلاع رسانی از حجم عظیم فعالیت های حوزه، در راستای آگاهی بخشی به مردم از ضرورت امروز حوزه است.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی با ابزار خرسندی از فعالیت های رسانه رسمی حوزه در فضای رسانه ای، خاطرنشان کرد: خبرگزاری حوزه اقدامات شایسته ای داشته و می تواند فضای رسانه ای کشور را به سمت اخلاق مداری و صداقت رسانه ای سوق دهد.

وی، هفته نامه افق حوزه را نیز حاوی مطالب ارزشمندی خواند و گفت: محتوای این نشریه برای طلاب و روحانیون و حتی عامه مردم قابل استفاده است و حتی در دوره ای که در نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها حضور داشتم از مطالب آن استفاده می کردم.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی در پایان، با اعلام آمادگی راه اندازی دفتر نمایندگی خبرگزاری حوزه در این استان، همکاری مدیران حوزه های استان ها را با رسانه رسمی حوزه ضروری دانست و ابزار امیدواری کرد: مدیران حوزه های استان ها بتوانند از ظرفیت خبرگزاری رسمی حوزه به خوبی استفاده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha