جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
کتاب

حوزه/ مراسم رونمایی از 70 جلد کتاب در سال 93 نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاها در موضوعات قرآنی، حدیثی، سبک زندگی وعرفانی در مرکز نشر معارف این دانشگاه، درقم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، رئیس دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در سخنانی با بیان این که مجموع نشر نهاد، بزرگترین نشر کتاب دانشگاهی به شمار می رود گفت: این  مجموعه به عنوان ناشردانشگاهی قریب به 15 سال در عرصه نشر درحال فعالیت می باشد.

وی با بیان این که این مجموعه، توانسته حدود 3 میلیون کتاب دانشگاهی را توزیع کند، یکی از مهمترین مشکلات جامعه کتاب را  دسترسی نداشتن مردم به کتاب عنوان کرد و اظهار داشت: متولی اصلی نشر کتاب در جامعه وزارت ارشاد می باشد، باید با برنامه ریزی دقیق به همراه متولیان دیگر این مشکل را برطرف نمایند.

پیرمرادیان ادامه داد: دانشگاه معارف به عنوان یکی ازمتولیان فرهنگی و برای ترویج و نشر بهتر معارف، تصمیم به راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای کتاب گرفته که در مرحله اول 12 هزار جلد کتاب شناسی شد و در اختیار فعالان دانشگاهی و مردم قرار گرفت.

رئیس دفتر نشر معارف دانشگاه با اشاره به این که یکی از کارهای که در مجموع نشر دانشگاهی باید صورت می گرفت، راه اندازی پاتوق کتاب بود، گفت: در فاز اول، شعبه های پاتوق کتاب در20 استان کشور راه اندازی شد و همچنین در همین راستا 8 استان دیگرنیز به دنبال مکانی برای راه اندازی می باشد.

وی از راه اندازی 500 شعبه  فروشگاه نشر معارف اسلامی در سال  94 بر اساس  احساس ضرورت نشر معارف الهی و ترویج کتاب و کتابخوانی در کشور خبر داد واظهار داشت: متولیان فرهنگی به خصوص در حوزه کتاب لازم است برای اجرای هرچه بهتر کتاب خوانی و نشر معارف اهل بیت (ع)  دست یاری و کمک به مجموع نشر معارف نهاد رهبری در دانشگاه بدهند تا فروشگاهای نشر کتاب بیشتری با عنوان نشرپاتوق کتاب در کشور راه اندازی شود.

لازم به ذکر است، در ابتدا این مراسم، فروشگاه دفتر نشر پاتوق شعبه مرکزی قم  با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدیان مسئول نهاد رهبری در دانشگاه ها و مسؤلین نهاد دانشگاهی افتتاح شد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha