شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

حوزه/ مراسم سالگرد آیت الله حسین یزدی اصفهانی، مدیر سابق مدرسه رسالت قم با حضور مراجع عظام تقلید و علما در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در این مراسم که عصر روز جمعه ششم آذرماه در حسینیه شهدای قم برگزارشد، آیت الله العظمی سبحانی، آیت الله مقتدایی، آیت الله استادی، اساتید و طلاب  در این مراسم حضور داشتند.

بر اساس این گزارش: حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد از اساتید حوزه در این مراسم  در سخنانی گفت: مرگ یکی از اسرار این عالم است که هیچ کسی در این دنیا باقی نخواهد ماند و این پدیده حتمی همه عالم را فرا می گیرد.

وی افزود: زمان و مکان مرگ مشخص نیست و کسی نمی داندکه در چه مکانی می میرد؛ حتی کسی در جریان نحوه مرگ خود نیز قرار نمی گیرد.

این استاد حوزه بیان کرد: امام علی(ع)در جریان یکی از جنگ ها پس از ورود در کنار یک قبرستان با اهالی این قبرستان سخن گفتند که این سخنان به قدری حکمت آموز و پندآموز است که انسان را به خود و نهاده اصلی خود برده و یاد قیامت و مرگ را به خوبی حس می کند.

وی گفت: خداوند در سوره مومنون نیز نسبت به این مساله معارف بسیار زیبایی را بیان کرده اند؛ انسان ها در روز رستاخیز وقتی مورد سوال واقع می شوند که چند سال در دنیا بودید می گویند که یک روز و یا کمتر از یک روز؛ یعنی این دنیا این قدر زود می گذرد که در قیامت مردم چنین تصوری از زندگی خود در این دنیا دارند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری خاطرنشان کرد: امام علی(ع) از قول اهل قبر می فرمایندکه آن چیزی که آنها را در این سفر ایمن کرده است، تقوا است و اگر کسی تقوا نداشته باشد در آخرت باید سختی های بسیاری را تحمل کنند.

وی گفت: ما بر اساس آیات و روایات، به حیات برزخی قائل هستیم و قطعا در این زندگی برزخی تنها چیزی که مایه آسایش ماست، تقوای الهی خواهد بود.

این استاد حوزه در پایان با اشاره به سجایای اخلاقی مرحوم آیت الله یزدی اصفهانی گفت: ایشان از علمایی بود که شاگردان بسیاری را تربیت کرد و با علم و حسن خلق خود، بهترین الگو برای آنها بود؛ ایشان از کسانی بودند که بین تقوا و علم و اخلاق را جمع کرده بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha