یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
سایت thehindu.com

حوزه/ در اجتماع شیعیان هندوستان تاکید شد: مسلمانان دنیا اعمال تروریستی را به هر شکلی محکوم می‌کنند و همگی ما معتقدیم که اقدامات تروریستی علیه بی گناهان نمی‌تواند شکلی از دین به خود بگیرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از سایت thehindu.com، پس از مشاهده خیل عظیم عزاداران در مراسم اربعین حسینی، اعضای انجمن شیعیان، مجلس عزاداری گسترده‌ای در مسجد شیعیان در بازار جانسون در جاده هوسور، در یکی از شهر‌های هندوستان،  برگزار کرده و حملات تروریستی در سرتاسر دنیا را محکوم کردند.

سید زامین رضا، دبیرکل انجمن امامیه در هند در سخنرانی خود، در این مراسم گفت: مسلمانان دنیا اعمال تروریستی را به هر شکلی محکوم می‌کنند و همگی ما معتقدیم که اقدامات تروریستی علیه بیگناهان نمی‌تواند شکلی از دین به خود بگیرد. این حملاتِ معمولا توسط گروه داعش شکل می‌گیرد که خودشان را دولت اسلامی معرفی می‌کنند، درحالی که اعمال این گروه شیطانی است، هیچ جایگاهی در دین اسلام نداشته و کاملا خارج از مرزهای ایمان مسلمانان واقعی ست.

او در ادامه پیامبر اسلام، حضرت محمد (ص) را الگوی اسلام معرفی کرده و گفت: حضرت محمد (ص) به مسلمانان دستور داده تا عبادگاه‌های ادیان دیگر را تخریب نکرده و به رهبران مذاهب دیگر بی‌احترامی نکنند. به علاوه در دین اسلام اجبار و زور جایی ندارد.

وی گفت: گروه داعش خطر بزرگی برای انسانیت است و ما نمی‌توانیم بر آن‌ها غلبه کنیم مگراینکه با هم  متحد باشیم. با توجه به اینکه ما در دنیای تکنولوژی زندگی می‌کنیم باید از این توانایی‌های جدید استفاده کرده و تصویر حقیقی اسلام را به جهانیان نشان دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha