یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سبک زندگی

حوزه/ اگر رسانه ها با حوزه و علما وحدت رویه داشته باشند و خط و مشی ترویج دین را از آنان مطالبه کنند و علمای دین نیز با برنامه ریزی دقیق، نیاز رسانه ها را شناسایی و شیوه ترویج مبانی اسلامی را به رسانه ها یادآوری کنند، در مدت زمان کوتاهی شاهد گسترش سبک زندگی اسلامی خواهیم بود.

حجت الاسلام بابایی درگفتگو با خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به جایگاه روحانیت در جامعه، ابراز داشت: روحانیت پناهگاه مردم است و در بین اقشار مختلف به ویژه دانشگاهیان و نخبگان جامعه، نفوذ کلام دارند.

وی با بیان اینکه هجمه های عظیم رسانه ای غرب  جدی است وآنان به دنبال جدا کردن مردم از دین هستند گفت: با وجود همه این هجمه های ماهواره ای غرب خوشبختانه مسئولیت اصلی دین داری و دین محوری جامعه بر دوش حوزه های علمیه است و علمای ربانی و مراجع معظم تقلید بیشترین تاثیر را بر روی آحاد جامعه دارند.

مدیر مدرسه علمیه پنج تن آل عبا(ع) ادامه داد: مردم توقع دارند که روحانیت نسبت به زندگی مادی و تجملات پرزرق و برق بی اعتنا و عامل به گفته های خود باشند و با رفتار وعمل مردم را به دین وخوبی ها دعوت کنند، افزود: بزرگان دین با شیوه زندگی خود و وحدت بین عمل و گفتار توانستند قلوب مردم را به دین جذب کنند، لذا وقتی مردم به سخنان یک واعظ گوش فرا می دهند، توقع آنان این است که عامل به صحبت خود باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین مسائلی که مردم پس ازعلما بدان توجه دارند، رسانه ها هستند، افزود: رسانه ها اعم از مجازی و غیر مجازی نقش تعیین کننده ای در زندگی مردم بازی می کنند. رسانه ها برای این که بتوانند در شیوه زندگی به سبک اسلامی تاثیرگذار باشند، باید فرهنگ سازی را سرلوحه فعالیت خود قرار دهند.

حجت الاسلام بابایی، وظیفه رسانه ها را پرهیز دادن مردم از تجملات و توجه به تحکیم بنیان خانواده دانست و یادآورشد: اگر رسانه ها با حوزه های علمیه وعلما وحدت رویه ایجاد کنند، به گونه ای که خط و مشی ترویج دین را از اندیشمندان دینی مطالبه نمایند و علمای دین نیز با برنامه ریزی های دقیق، نیاز رسانه ها را شناسایی و شیوه ترویج مبانی اسلامی را به رسانه ها یادآوری کنند، مسلماً در مدت زمان کوتاهی شاهد گسترش سبک زندگی اسلامی در کشورخواهیم بود.

وی در پایان با بیان این که امروز جوانان بیش از گذشته مشتاق فراگیری مبانی دینی هستند، گفت: اندیشمندان اسلامی باید مبانی ناب دینی را بصورت دقیق و به زبان روز به جوانان منتقل کنند. 34/313

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha