یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
محمد ابراهیم اعلمی آل آقا، رئیس دانشگاه رازی

حوزه/ رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: از هنگامی که در نظام اسلامی تفکر ولایت فقیه نمایان شد، همیشه ارتباط بین علم و دین وجود داشته و این تعامل همواره میان حوزویان و دانشگاهیان به چشم می خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، دکتر محمد ابراهیم اعلمی آل آقا، در همایش وحدت حوزه و دانشگاه، در دانشگاه رازی کرمانشاه، با تجلیل از مقام علمی و اخلاقی شهید آیت الله مفتح، اظهار داشت: از هنگامی که در نظام اسلامی تفکر ولایت فقیه نمایان شد، همیشه ارتباط بین علم و دین وجود داشته و این تعامل همواره میان حوزویان و دانشگاهیان به چشم می خورد.

وی خاطر نشان کرد: شکل دادن ارتباط ها، معنای این تعامل و روابط متقابل حوزه و دانشگاه بوده و مسائل و مشکلات را می توان با وحدت و همدلی حل و فصل کرد.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه ادامه داد: 36 سال از انقلاب می گذرد و وحدت میان حوزه و دانشگاه امری جدی و اثر گذار است لذا طلاب، روحانیون و دانشگاهیان باید به این امر اهتمام ویزه داشته باشند.

دکتر اعلمی آل آقا تصریح کرد: خوشبختانه امروزه نظام جمهوری اسلامی با قوت استقرار و استمرار پیدا کرده و این مهم به برکت تلاش ها و مجاهدت علمای بزرگ اسلام و حوزه های علمیه است.

وی یادآور شد: بستر فرهنگ نیاز به توجه جدی تری دارد، لذا اساتید باید این مهم را تقویت کنند و بحث تعامل حوزه و دانشگاه با جدیت تمام دنبال شود.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: عملیاتی سازی رهنمدهای رهبر معظم انقلاب در دانشگاه ها، فضای درک حوزه را فراهم می کند و در حوزه های علمیه اگر دفاتر دانشگاهی شکل گیرد و اصحاب علم حضور جدی تری داشته باشد، قطعأ اتفاقات خوشایندی خواهد افتاد.

دکتر اعلمی آل آقا در پایان گفت: در دانشگاه سطح دینداری به حدی است که همگی دغدغه تقویت نظام اسلامی را دارند، ما انتظار شکوفایی در زمینه علم و دین را داریم و قطعأ علم و دین به یکدگر متصل می باشند.

اتنهای پیام

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha