شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت شهدای فاجعه نیجریه در حرم حضرت معصومه(س)

حوزه/ : مجامع بین المللی و حقوق بشری و سران سیاسی دنیا، به ویژه کشورهای اسلامی باید واکنش نشان داده و این را فاجعه ای عظیم بدانند و خواستار محاکمه جدی عاملان آن باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محسن  اراکی در مراسم گرامیداشت شهدای فاجعه نیجریه که  شنبه شب در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار داشت: به خاک و خون کشیدن صدها انسان بی گناه که بر محور تقوا برای گرامیداشت رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و فرزندانشان بوده، حادثه سنگینی است.

وی با بیان این که جامعه بشریت باید نسبت به این حادثه عکس العمل نشان دهد، گفت: مجامع بین المللی و حقوق بشری و سران سیاسی دنیا، به ویژه کشورهای اسلامی باید واکنش نشان داده و این را فاجعه ای عظیم بدانند و خواستار محاکمه جدی عاملان آن باشند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب ادامه داد: یکی از بزرگ ترین حوادث تروریستی در قلب آفریقا رخ داده، ولی چطور می شود سیاستمداران جهان واکنش مناسبی به آن نشان نمی دهند. اگر این شیوه عادی شود و صاحبان قدرت راه خود را در ارتکاب جرایمی باز ببینند، سایر مردم افریقا و جهان بدانند که این گونه حوادث در سراسر جهان نیز اتفاق خواهد افتاد.

وی عاملان این جنایت بزرگ را جانیانی معرفی کرد که اگر جلوی آنها گرفته نشود، فجایع دیگری را رقم خواهند زد.

رهبر شیعیان که در چنگ ارتشیان نیجریه آزاد شود

آیت الله اراکی ادامه داد: مرتکبان این فاجعه و جنایت را رها نخواهیم کرد. ما و همه مردم آزاده دنیا نسبت به مطالبه محاکمه این جنایتکاران اقدام و پی گیری می کنیم تا این مسئله تحقق یابد. باید رهبر بزرگ شیعیان که در چنگ ارتشیان نیجریه است، آزاد شود و هرچه زودتر نسبت به این مسئله اقدام شود.

وی درباره مسئولیت مجامع حقوقی نسبت به آزادی این شخصیت وارسته و روحانی گفت: باید همه افراد بانفوذ این کشور بزرگ همکاری کنند و نسبت به آزادی شیخ زاکزاکی همصدا شوند.

استاد حوزه بیان داشت: این شهدای مظلوم، برای اعتلای کلمه خدا و ذکر آل رسول(ص) گرد هم آمده بودند، ولی چنین مظلومانه در خون خود غلطیدند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب به نتایج مثبت برای جهان تشیع در این جنایت فجیع اشاره کرد و گفت: این حادثه گرچه دردناک و برای جهان اسلام فاجعه ای بزرگ است، ولی با توجه به وعده الهی، آثار و برکاتی با خود به همراه خواهد داشت. استحکام هرچه بیشتر جامعه مسلمین نیجریه و همبستگی اتباع اهل بیت علیهم السلام در سراسر افریقا از جمله نتایج این فاجعه خواهد شد.

وی با بیان این که کشتار فجیع شیعیان در نیجریه موجب خواهد شد که جمعیت مسلمان و شیعه این کشور، در افریقا و سراسر جهان، محکم تر از گذشته شده  و با شجاعت، بدون هر گونه ترسی و اندوهی مسیر خود را ادامه خواهند داد.

آیت الله اراکی اثر دیگر این فاجعه را بشارت بازماندگان به نعمت برتری از سوی خداوند دانست و گفت: خداوند مسلمین پایدار و مظلوم و مقاوم را بشارت داده که برتری از آن آنهاست. همان برتری و آثاری که در پی شهادت امام حسین علیه السلام و یاران باوفایشان در کربلا نصیب مسلمانان و پیروان حقیقی اسلام وجود داشت.

وی افزود: جنایت نیجریه آغاز راهی است که هرچه جنایت کاران در این عرصه تلاش کنند، صدای حسین علیه السلام و ائمه معصوم علیهم السلام بیشتر شنیده شده و در قلب های مردم بیشتر نفوذ خواهد یافت.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب با دعوت از همه مسلمانان برای وحدت کلمه گفت: باید دل ها را یکی کنیم و زمینه را برای ظهور حجت آماده سازیم تا عدالت در جامعه گسترش یابد.

انتهای پیام// 15/ 313

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha