سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
امام حسن عسکری

حوزه/ شهر مقدس کریمه اهل بیت(س) در شب و روز شهادت یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام حسن عسکری(ع) یکپارچه غرق در عزا و ماتم است.

به گزارش  خبرگزاری«حوزه» شهر مقدس قم در سالروز شهادت امام یازدهم شیعیان،  شاهد برپایی آیین های عزاداری، و مجالس سوگواری و اشک ماتم در غربت این امام همام است.

بر اساس این گزارش: برنامه های عزاداری در حرم مطهرحضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد جمکران برگزار شده و دسته های عزاداری درحالی بر سر و سینه می زدنددر شب گذشته و امروز ؛ دراین مکان های  مقدس تجمع و سوگواری کرده و شهادت امام حسن عسکری(ع) را به امام زمان(عج) تسلیت گفتند.

این گزارش می افزاید: دروس حوزه های علمیه سراسر کشور نیز به مناسبت شهادت امام یازدهم (ع) تعطیل شده و طلاب و فضلا با حضور در بیوت آیات عظام و علما  در مراسم عزاداری امام حسن عسکری(ع) شرکت کردند.

در بیوت آیات عظام، مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، نوری همدانی، وحید خراسانی، شبیری زنجانی، موسوی اردبیلی، سبحانی و... مجالس عزاداری برپا شده و سخنرانان مظلومیت اهل بیت(ع) و همچنین وظایف مومنین در عصر غیبت به ایراد سخن پرداخته و مداحان عصمت و طهارت(ع) نیز با نوحه خوانی  غربت امام حسن عسکری(ع) را بیان کردند.

خاطرنشان می شود: امام حسن عسکری(ع) در سن 28 سالگی  در هشتم  ربیع الاول سال 260 هجری به شهادت رسیدند و حرم مطهر این امام  همام  در سامرا قرار دارد.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha