شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
سید حسن ربانی

حوزه / رئیس مرکز خدمات گفت: نقش حوزه علمیه در جامعه اساسی است و اگر امروز بخواهیم در برابر استکبار بایستیم، نیازمند تقویت ایمان مردم هستیم که آن هم در گرو تقویت روحانیت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کاشان، حجت الاسلام و المسلمین ربانی، امروز در نشستی با مدیران نهادها و دستگاه های اداری کاشان، باتبریک فرارسیدن اعیاد ماه ربیع الاول بیان کرد: استقلال کشور در گرو هویت دینی است و ایمان مردم موجب شد که آنان در جنگ تحمیلی از تمامیت ارضی ایران اسلامی دفاع کنند.

وی با اشاره به تأثیری که عالم دینی در یک منطقه دارد، ابراز داشت: در هر منطقه‌ای که یک عالم دینی وجود داشته باشد، ارزش‌های اسلامی و انسانی گسترش می‌ یابد.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه با بیان این که در سایه تقویت دین و ایمان مردم، آمار جرائم کاهش می‌یابد گفت: طبق آمارهای رسمی، در ماه‌های رمضان، محرم و صفر، آمار جرائم در جامعه کاهش می‌یابد که نشان دهنده تأثیر دین است.

وی تصریح کرد: نقش حوزه علمیه در جامعه نقشی اساسی است و اگر امروز بخواهیم در برابر استکبار بایستیم، نیازمند تقویت ایمان مردم هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به تاریخچه تأسیس مرکز خدمات حوزه، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در سال 1370 دستور تاسیس این مرکز را صادر فرمودند تا حداقل‌های حقوق شهروندی برای روحانیون تأمین شود.

وی ادامه داد: تنها حدود 10 درصد روحانیون در ادرات و ارگان ها استخدام هستند و از مزایایی مانند دیگر کارمندان استفاده می‌کنند، ولی حدود 90 درصد آنان در جایی اشتغال ندارند و به تحصیل و تبلیغ مشغول می باشند و درآمد آنها تنها شهریه مراجع عظام است که مجموع آن برای یک طلبه‌ای که درس خارج می‌خواند حدود 500 هزار تومان می‌شود و این بخش از طلاب هستند که مورد حمایت مرکز خدمات قرار می‌گیرند.

رئیس مرکز خدمات  حوزه با بیان اینکه امروز وهابیت و فرقه‌های انحرافی بسیج شده‌اند با شیعه مخالفت و دشمنی کنند، گفت: شما که با مرکز خدمات همکاری می‌کنید در واقع به طلاب و روحانیونی خدمت می‌کنید که در امنیت جامعه نقش دارند.

وی با بیان اینکه زی طلبگی و زهد در دنیا و دوری از تشریفات، از ویژگی‌های طلبگی است، ولی حداقل زندگی طلاب باید تأمین شود، عنوان کرد: طلاب و روحانیون سربازان امام زمان(عج) هستند و خدمت به آنها خدمت به امام زمان(عج) است و مورد عنایت آن حضرت خواهد بود.

*هفته وحدت، یادگاری ماندگار از پیرجماران

در ادامه این نشست، دکتر مؤمنیان فرماندار کاشان ضمن تبریک هفته وحدت، بیان کرد: با شرایط امروز منطقه، نیاز به وحدت، بیش از پیش احساس می‌شود و امام (ره) با درایتی که داشتند، نیاز جامعه را پیش‌بینی کردند و اقدام به معرفی هفته وحدت نمودند.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی دارای دو رکن قانون اساسی و ولایت فقیه است، گفت: ولایت فقیه نقطه برجسته نظام است که ضرورتش را امروز در جهان اسلام احساس می‌کنیم.

فرماندار کاشان تصریح کرد: اکنون در آتش نمرودی که منطقه را فراگرفته است، ایران در آرامش قرار دارد و نقش رهبری و ولایت فقیه را احساس می‌کنیم.

 وی با اشاره به ضرورت روشنگری مبانی اسلام در جمهوری اسلامی، گفت: تعمق آموزه‌های دین مبین اسلام و دوری از برداشت غیر کارشناسی از اسلام که مصیبت‌های فراوانی را به وجود می‌آورد، از نیازهای امروز جامعه ماست.

*لزوم تبلیغ و ترویج فراگیر معارف دینی

 در ادامه جلسه مهندس رضوی شهردار کاشان با بیان اینکه تبلیغ علوم دینی و پاسخ به شبهات از نیازهای اساسی جامعه است، گفت: تبلیغ و ترویج علوم دینی از مسائلی است که نیاز است حوزه‌های علمیه به آن بپردازند.

در این جلسه، رئیس شورای اسلامی شهر، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه، مدیرکل تأمین اجتماعی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، رئیس بیمه آسیا،رئیس راه و شهرسازی، مدیر بیمه سلامت، رئیس فنی و حرفه‌ای و رئیس بانک ملی شهرستان کاشان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/313/30

 

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha