چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
آشنایی با اسلام در دانشگاه مرسر آمریکا

حوزه/ دانشگاه مرسر در میکن، در ایالت جورجیای آمریکا، در ماه ژانویه با اجرای سلسله برنامه‌‌های سخنرانی با عنوان «مسلمانان در آمریکا» قصد آشناسازی مردم آمریکا با اسلام واقعی را دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به دلیل پیش داوری‌ها و تصورات غلط بعضی از مردم درباره اسلام و مسلمانان در آمریکا، که براساس گزارش‌ها و تبلیغات رسانه‌ای افراط‌گرایان در این کشور رخ داده‌اند. براین اساس، دانشگاه مرسر در میکن، در ایالت جورجیای آمریکا، در ماه ژانویه با اجرای سلسله برنامه‌‌های سخنرانی با عنوان «مسلمانان در آمریکا» قصد آشناسازی مردم آمریکا با اسلام واقعی را دارد.

عماد حوری، مدیر بخش مطالعات بین‌المللی و جهانی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی تبلیغات ضداسلامی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، و تبلیغات رسانه‌ای، حملات علیه مسلمانان و مراکز اسلامی و مساجد به شدت افزایش یافته است و اقدامات قانونی نیز به درستی انجام نمی‌شود.

حوری در این باره گفت: یکی از جنبه‌های بحث برانگیز در جامعه امروز ما، مشخصه‌ها و تاثیرات دین اسلام است و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، آن دسته از مردم آمریکا که اسلام را واقعا می‌شناسند و یا در دوره‌ای از زندگی‌شان با مسلمان‌ها برخورد نزدیک داشته‌اند، نظر مثبتی نسبت به این دین و پیروان آن دارند.

هانا ون، هماهنگ کننده تعاملات اجتماعی در دانشگاه نیز گفت: دلیل دیگر برگزاری این برنامه دانشجویان مسلمان هستند. در گردهمایی اسلام‌هراسی در ماه گذشته، دانشجویان مسلمان درباره تجربیات خود به عنوان مسلمانان جامعه صحبت کردند، بازدیدکنندگان در این همایش سئوالات زیادی داشتند و دانشجویان جواب خیلی از این سئوالات را نمی‌دانستند. چرا که در رابطه با بسیاری از سئوالات اسلامی که در رسانه‌ها یا توسط عده‌ای از مردم پرسیده می‌شود، نیاز به کمک کارشناسان متخصص علوم دینی هست. ما می‌خواهیم مردم درک بهتری از اسلام داشته و اهداف اصلی اسلام را بشناسند.

او در ادامه گفت: هدف اولیه ما این است که حقایق و اطلاعات صحیح درباره اسلام را برای دانشجویان، اساتید و عموم جامعه ارائه دهیم.

موضوع برنامه اول که در 21 ژانویه برگزار می‌شود ارزش‌های مشابه اسلام-مسیحیت-یهودیت: یکتایی خدا» است و عالمان دینی از ادیان مربوطه در این برنامه شرکت می‌کنند.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha