جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
حجت گنابادی نژاد

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امورخیره خراسان رضوی گفت: هنوز اسناد بالادستی برای حمایت از موضوع وقف متناسب با نظام اسلامی و نیازهای امروز جامعه نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین حجت گنابادی نژاد، امروز در همایش بزرگداشت علمای واقف و واقف خیراندیش مرحوم آیت الله میرزا حسنعلی مروارید، در مشهد، ایشان را از جمله کسانی  دانست که مشمول روایت رسول خدا(ص) بود که بانی صدقه جاریه، پایه گذاری علم و دارا بودن فرزندانی صالح را سه کاری برشمرده اند که بعد از مرگ انسان، برایش پاداش و اجر نوشته می شود.

وی، تلاش و فعالیت این عالم بزرگوار در عرصه های علم و فرهنگ و نیز وقف را از جمله ویژگی های آن مرحوم دانست و ابراز داشت: اگر بخواهیم در میان همه گروه های اجتماعی برترین گروه را رصد کنیم، به طور قطع علما در صدر قرار می گیرند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: دفاع و حفظ وقف توسط علما، سند افتخاری است که در کارنامه آنان می درخشد؛ امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب نیز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اهتمام ویژه ای نسبت به این عرصه داشته اند.

وی به جایگاه و تاثیر و نفوذ اجتماعی علما و روحانیت در بین آحاد مردم اشاره و خاطر نشان کرد: وقف با ورود اقشار مردم محقق می شود و نفوذ علما نیز در این رابطه نقش دارد. مرحوم آیت الله مروارید در کنار پارسایی و علم، نسبت به وقف اهتمام داشته و مورد اعتماد و محل رجوع مردم بود.

وی همچنین، با اشاره به اینکه علی رغم این امر هنوز اسناد بالادستی برای حمایت از موضوع وقف متناسب با نظام اسلامی و نیازهای امروز جامعه نیست، اظهار داشت: برای حل برخی مشکلات جامعه ناچاریم که به وقف اهتمام  داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha