دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
تصاویر/ مراسم افتتاحیه نخستین همایش دانش آموختگان مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه گفت: به منظور تکمیل، غنی سازی، به روز کردن و پاسخ به شبهات روز، کارگروهی تحت اشراف حضرت آیت الله مکارم تشکیل خواهد شد که به بازبینی این اثر ارزشمند بپردازد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین داودی امروز در نخستین همایش دانش آموختگان مرکز آموزش تخصصی تفسیر و علوم قرآن که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، به جایگاه تفسیر نمونه اشاره داشت و گفت: امروز این تفسیر حداقل در 10 عرصه در جامعه دینی نفوذ دارد و از آن استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه تفسیر نمونه از مطالب توضیحی برای فهم ساده آیات برخوردار است، اظهار داشت: در جلسات تفسیری در منازل، مساجد، دروس معارف دانشگاه ها و حوزه های علمیه، تدوین مقالات، دانش نامه ها، پایان نامه های سطح سه و چهار و ارشد و دکتری و پاسخ به شبهات از تفسیر نمونه بهره گیری می شود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه افزود: به منظور تکمیل، غنی سازی، به روز کردن و پاسخ به شبهات روز، کارگروهی تحت اشراف حضرت آیت الله مکارم تشکیل خواهد شد که به بازبینی این اثر ارزشمند بپردازد.

حجت الاسلام والمسلمین داودی افزود: این کارگروه با هدف به روز کردن اطلاعات موجود در تفسیر نمونه، افزودن نکته های جدید، تقویت مباحث تفسیری با استدلال، طرح شبهات جدید و پاسخ مناسب، رفع نواقص و اصلاح مطالب، کنترل منابع مورد استفاده و افزودن منابع دست اول تشکیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: حضرت آیت الله مکارم می توانند تا هزار نکته را در بازبینی تفسیر نمونه اضافه کنند،احتمالا سه تا پنج جلد به تفسیر نمونه اضافه شود و این اثر ارزشمند به 32 جلد افزایش پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین داودی همچنین از تشکیل هفت گروه با حضور اساتید برجسته تفسیری خبر داد و گفت: برای ارزیابی تحقیقات و هماهنگی بیشتر در فصل نخست، تدوین سوره های حمد و بقره در دستور کار قرار می گیرد.

وی یکی از اهداف برگزاری این همایش را استمداد از اساتید و محققان تفسیری از سراسر کشور برای ارائه نقطه نظرات در زمینه ادغام و به روز کردن اطلاعات تفسیر نمونه دانست و گفت: اساتید و پژوهشگران می توانند با مراجعه به سایت علمی مرکز تفسیر نقطه نظرات خود را منتقل کنند.

انتهای پیام/313/33

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha