دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
مولوی عبدالحمید

حوزه/ امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: ما اهل تسنن در دفاع از ایران اسلامی حاضر به هر خدمتی هستیم و اجازه نمی دهیم کسی به مرزهای کشور تجاوز کند و یا افراط گرایان به خاک مملکت رخنه کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، مولوی عبدالحمیدملازهی، شب گذشته  در مراسم اختتامیه بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، در هتل استقلال گفت: میلاد پیامبر اکرم(ص) را در شرایطی جشن می گیریم که جهان اسلام با چالش ها و بحران های جدی روبرو است و طرح های استکبار جهانی علیه مسلمانان در حال عملی شدن است.

امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به قتل عام مسلمان در کشورهای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه امروز مسلمانان در بیابان ها، کوه ها و دریاها آواره گشته اند و منشاء این امر نیز هیچ چیز جز اختلاف نیست.

وی با تاکید بر این که باید با سعه صدر و گفتمان مشکلات فی ما بین را حل کرد، افزود: دنیای استکبار و استعمار ما را قلع و قمع کرده و به صغیر و کبیر رحم نمی کنند،به همین دلیل باید راه حل عاجلی پیدا کنیم.

مولوی عبدالحمید ملازهی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص)، پیامبر رحمت و قرآن معجزه ای بی نظیر و ماندگار است که هر دو ما را به وحدت حکم کرده اند، از طرفی عقل نیز ما را به وحدت سوق می دهد و راه حلی جز وحدت نیز دراین بین وجود ندارد.

امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به این که ملت هایی که با هم متحد شده اند، پیروزند و ملت هایی که دچار اختلاف شده، متلاشی شده اند، ابراز داشت: اختلاف در صدر اسلام نیز مشکلات بسیاری ایجاد کرد؛ این مسئله امروز نیز باعث شده که مسلمانان به شعوب مختلف تبدیل شوند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان خاطرنشان کرد: امروز وظیفه علمای اسلام سنگین است، زیرا اسلام در خطر است و باید به رسالت تاریخی خود در عرصه های مختلف عمل کنند، چرا که نیازمند وحدت عملی هستیم.

وی با بیان این که ملت های موفق در دنیا ملت هایی هستند که با هم وحدت دارند، تصریح کرد: ملت هایی که دارای بهترین تمدن و فرهنگ هستند، نباید این چنین با هم اختلاف پیدا کنند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به این که امروز وظیفه دولت های اسلامی بسیار سنگین است، افزود: مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران اهل اعتدال و گفتمان هستند و به همین دلیل باید تلاش کنیم که باب گفتمان در سطح جهان اسلام باز شود.

مولوی عبدالحمید ملازهی با تاکید بر این که بهترین راه حل مشکلات کنونی، گفتمان و در کنار هم نشستن است، تصریح کرد: با اتلاف و تفرقه وضعیت جهان اسلام هر روز بدتر از روز گذشته می شود، لذا باید از تفرقه دوری کرد

وی در پایان با تقدیر از فعالیت های مجمع جهانی تقریب، تاکید کرد: ما اهل تسنن در دفاع از ایران اسلامی حاضر به هر خدمتی هستیم و اجازه نمی دهیم کسی به مرزهای کشور تجاوز کند و یا افراط گرایان به خاک مملکت رخنه کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha