چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
تصاویر/ آزمون مسابقات علمی طلاب حوزه علمیه استان قم

حوزه/ نفرات برگزیده چهارمین دوره مسابقات علمی طلاب حوزه علمیه استان قم به مسابقات استانی راه می یابند و پس از انتخاب، می توانند در دوره اردویی تابستان آینده، برای مسابقات ملی علمی حوزه حضور یابند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه»، در حاشیه چهارمین دوره مسابقات علمی طلاب حوزه علمیه استان قم، در مرحله مدرسه ای صبح امروز با حضور طلاب این حوزه در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد، گفت: چهارمین مسابقات علمی طلاب حوزه های علمیه استان قم در بخش مدرسه ای امروز با حضور طلاب برجسته مدارس علمیه قم برگزار شد.

وی افزود: در این مسابقات در مجموعه 2400 طلبه که در مدارس علمیه خود بهترین نمرات را کسب کرده اند، در این آزمون شرکت داشتند که به سوالات امتحانی طرح شده از دروس مختلف حوزوی پاسخ دادند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری هدف از برگزاری مسابقات را ایجاد رقابت علمی بین طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور و همچنین زمینه سازی برای شکوفاسازی استعداد های حوزوی دانست و افزود: طلاب مباحث را عمیق تر مطالعه نموده و زمینه بهتری برای فراگیری اصول و علوم مختلف را پیدا می کنند.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی استعدادهای برتر استانی در حوزه های علمیه یکی از مهمترین دلایل و انگیزه های برگزاری این دوره مسابقات است که امسال چهارمین دوره خود را برگزار می کنیم، زیرا دراین طرح طلاب برتر پس از بروز توانایی ها خود مورد شناسایی واقع می شوند و می توانیم برنامه ریزی بهتری برای امور تحصیلی آنها انجام دهیم.

مسئول امتحانات حوزه علمیه استان قم اظهارکرد: این مسابقه امروز به شکل متمرکز در 45 مدرسه علمیه برگزار شد و طی ان طلاب پایه های 1 تا 10 حوزه به رقابت با هم می پردازند.

وی گفت: طلاب سطح عالی حوزه که حدود 700 طلبه بودند امروز مسابقات خود را از ساعت 9 صبح در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار کردند و نفرات برگزیده به مسابقات استانی راه می یابند، پس از انتخاب می توانند در دوره اردویی در تابستان برای مسابقات ملی علمی حوزه حضور یابند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha