شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
کد خبر: 366307
۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰
دین اسلام

حوزه / نشست اسلام و مدرنیته با حضور بیش از ۱۰۰تن از دانشجویان و فرهیختگان دانشگاه های مختلف کابل در دانشگاه کابل برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، گفتمان دانشجویی با عنوان اسلام و مدرنیته با حضور بیش از 100تن از دانشجویان و فرهیختگان دانشگاه های مختلف کابل در دانشگاه کابل برگزار شد.

در این گفتمان که با سخنرانی و مقاله خوانی تعدادی از دانشجویان همراه بود، شرکت کنندگان، بر احیای تمدن بزرگ اسلامی تأکید کرده افزودند: در زمانی که اسلام و مسلمین در اوج اقتدار ، عزت و تمدن بشری قرار داشت و از سراسر دنیا جهت کسب علم و دانش به مراکز علمی و آموزشی جهان اسلام مراجعه میکردند، اروپا و در مجموع غربی ها در بربریت و بیچارگی به سر میبردند.

ایشان با تأکید بر مخالف نبودن اسلام با پیشرفت و تکنالوژی افزودند: اسلام نه تنها با علم و دانش و پیشرفتهای علمی و تکنالوژی مخالف نیست بلکه پرچمدار بزرگی در این عرصه میباشد ، اسلام با فحشاء ، فساد و مظاهر کفر و استکبار و الحاد مخالف بوده و هست و هر وسیله مشروعی که بتواند انسان را به تعالی و قرب الی الله نزدیک کند را پرورش داده و میپذیرید.

تعدادی از سخنرانان یکی از مشکلات مهم جهان اسلام را دیدگاه های افراطی و تکفیری دانسته افرودند: متأسفانه در کنار عوامل بیگانه که ضرباتی به اسلام میخواهند وارد کنند ، این تفکرات و ایدئولوژی های خشک ،‌افراطی و تکفیری میباشد که با نام اسلام تیشه به ریشه اسلام میزند و این اسلام عزیز که مایهء رحمت برای عالمیان است را در نظر دیگران بد جلوه میدهد.

ایشان با اشاره به سفر رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان به ایران و ملاقات ایشان با رهبر معظم انقلاب  افزودند که ما همگی با گفتار رهبر معظم انقلاب موافق بوده و تنها راه علاج مشکلات افغانستان را در اتحاد و یکپارچه گی اقوام و همچنین وحدت بین مسئولان میدانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha