شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
دیدار شیخ اکرم الکعبی با آیت الله مکارم

حوزه/ حدود بیست روز آینده دومین کنگره خطر جریان های تکفیری برگزار می شود و در آن سفرای کشورهای اسلامی و رسانه ها نیز دعوت شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار «شیخ اکرم الکعبی» دبیر کل حرکت النجباء از گروه های مقاومت عراق گفتند: انتظار داریم هر چه زوردتر مردم عراق و سوریه بر دشمنان خود پیروز شوند؛ البته دشمنان نقشه های خطرناکی دارند، اما ان شاء الله نقشه های خداوند مقدم می شود و همانطور که قرآن فرموده است، وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ  وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ.

ایشان اتحاد بین همه اقوام عراق را ضروری دانستند و گفتند: باید شیعه ، سنی، کرد، و حتی مسیحی در عراق با هم متحد باشند و در این صورت جلوی افراطیونی که سبب اختلاف می شوند گرفته  خواهدشد و پیروزی برای گروه های مقاومت خواهد بود.

ایشان ادامه داند: مشکلات شما مشکلات ما نیز هست و شب و روزی نمی گذرد که در فکر سوریه و عراق نباشیم و همواره در نمازهایمان برای پیزوزی دعا می کنیم و برای انجام هرکاری که از دستمان برآید، آماده ایم.

سه هدف کنگره خطر جریان های تکفیری

حضرت آیت الله مکارم شیرازی به برگزاری کنگره خطر جریان های تکفیری در سال گذشته در قم اشاره و تصریح کردند: از طریق این کنگره سه  هدف را دنبال می کنیم؛ یکی آن که علمای شیعه و سنی دور هم جمع می شوند، دوم اینکه شیعه ستیزی از اذهان بسیاری دور می شود و همگان می فهمند که شیعه ابتکار عمل را در مقابل با تکفیری در دست دارد و سوم، مقابله ای علمی با ریشه تکفیر صورت می گیرد، زیرا مبارزه سیاسی و نظامی خوب، اما مکافی نیست و باید ریشه اینها از نظر علمی خشکانده شود.

معظم له برگزاری کنگره ضد تکفیر در سال گذشته را خوب ارزیابی و خاطر نشان کردند: امسال نیز تا حدود بیست روز آینده دومین کنگره برگزار می شود و در آن سفرای کشورهای اسلامی و رسانه ها نیز دعوت شده اند.

مرام و اعتقادات داعش بیگانه از اسلام است

ایشان ادامه دادند: می خواهیم همگان بدانند که مرام و اعتقادات داعش بیگانه از اسلام است و جوانان فریب این ها را نخورند و مرتبط نشوند که اگر این اتفاق بیافتد پشتیبان های آینده جریان های تکفیری از بین می رود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان گفتند: شما در جبهه نظامی و ما در جبهه علمی باید دست به دست دهیم و خدا هم وعده داده است که کمک می کند. ان شاء الله نصر الهی قریب است و سلام ما را به همه مجاهدان برسانید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha