دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حرم امام علی علیه السلام

حوزه/ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان از افتتاح کارگاه ساخت گنبد حرم امیرالمومنین(ع) با حضور آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان خبر داد.

حجت الاسلام سید محمود موسوی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به افتتاح کارگاه ساخت گنبد حرم امیرالمومنین(ع) در نجف اشرف گفت: این مراسم، با حضور ویژه آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان برگزار می شود.

وی افزود: گنبد طلای حرم حضرت امیرالمومنین(ع) بیش از 3 قرن قدمت دارد و در طی سال ها در معرض عواملی نظیر فرسایش و خوردگی قرار گرفته است، لذا با لطف و عنایت خداوند به مردم شریف استان خوزستان در ابتدای ماه محرم ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان به عنوان متولی مرمت، تعمیر و نوسازی گنبد انتخاب شده است.

حجت الاسلام موسوی، با اشاره به آماده سازی و تجهیز کارگاه در این مدت، افزود: پس از افتتاح کارگاه کار مرمت و بازسازی خشت های قدیمی گنبد، شامل مراحل ترمیم، صافکاری و آبکاری آغاز می شود، که در این فرآیند هفده میکرون طلا به خشت ها افزوده خواهد شد.

وی با بیان این که مصاحت گنبد حرم امیرالمومنین حضرت امام علی(ع) 650 متر مربع و شامل 10هزار خشت طلا است، گفت: طلای مورد نیاز جهت مرمت گنبد از محل وقف شیعی کشور عراق تامین شده و کار مهندسی، تامین نیروی کار، تجهیز کارگاه، نظارت و اجرای تعمیر و ترمیم توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان صورت می گیرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان در پایان ضمن تشکر از مردم، علما و خیرین استان خوزستان، با بیان اینکه زمان پیش بینی شده برای اتمام ترمیم و تعمیر گنبد 18 ماه برآورد شده، خاطرنشان کرد: مراسم افتتاحیه کارگاه ساخت گنبد حرم امیرالمومنین(ع) چهارشنبه 30 دی ماه در شهر نجف و با حضور جمعی از خیرین استان خوزستان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha