دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: هم اینک ۷ هزار شبکه شنیداری و دیداری، ایران را نشانه گرفته و با تهاجم نرم در عرصه های مختلف به شدت جمهوری اسلامی را مورد تهاجم قرار داده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، امروز در همایش مدیران شبکه‌های رادیویی استان های سراسر کشور در بوشهر با بیان این که رادیو یک رسانه گفتاری و شنیداری فراجغرافیایی است، گفت: رادیو می تواند با بال امواج از طریق سمع، فکرها و دل‌ها را مدیریت کند و این یک مقوله‌ی مهم و استراتژیک در عرصه برنامه ریزی و پروژه های نرم است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه از دیرباز تمامی تئوریسین های حوزه مدیریت اندیشه بر روی مقوله‌ رسانه، حساب ویژه ای باز کرده اند، افزود: از همان آغازی که رادیو در جهان و ایران آغاز به کار کرد و صدای آن به گوش مردم رسید، همواره به عنوان اولین همراه گویا کنار مردم در اقصی نقاط جغرافیای زیستی قرار گیرد.

وی ادامه داد: رادیو با این تاریخ و تکنولوژی و قدرت پوشش جغرافیایی، دارای درجه تأثیرگذاری بسیار بالایی‌ست چنان که در آمارهای ارتباطی انسانی به شکل غیر مستقیم، به عنوان مؤثرترین دستگاه و رسانه در فضای بین المللی مطرح است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه وقتی رادیو در عرصه بررسی‌های جامعه شناختی مدیریت و نظم های جهانی قرار می گیرد، دارای دو لایه و روح می شود، ادامه داد: اولین لایه، ایجاد ارتباط با صدای صمیمی برای توسعه دانش، اخلاق، ایجاد تمدن، عدالت، آزادی، فرهنگ سازی، همدلی، هم زبانی و ایجاد نشاط، امید، سرافرازی و تولید بیداری و بصیرت است.

 نماینده ولی فقیه در استان بوشهر  اضافه کرد: مدیران جهان استبکار از طریق همین رسانه می‌توانند اندیشه های منحط و منحرف خود را به جامعه جهانی تزریق و تحمیل کنند و تحت پروژه تهاجم نرم، این حرکت را با اندیشه خود بر بال امواج به قلب و ذهن مخاطب ارسال کنند و او را به یک شکست خورده شنیداری تبدیل نمایند در حالی که این رادیو می توانست از سوی دیگر، انسانی پربصیرت، بیدار، آگاه و دارای دانش و حرکت های آزادی خواهانه در فضای زندگی تولید کند.

وی افزود: اگر در جغرافیای زندگی انسان، صدا و شنیدن نباشد، قطعاً آن جغرافیا و کشور دارای نقص دو عضو خواهد بود به این معنی که نه زبان گویا و نه گوش شنوا دارد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری تصریح کرد: در فضای یک جغرافیای زیستی، ارتباط شنیداری و گفتاری یک فرصت برای توسعه اندیشه، فرهنگ، دانش و علم است و نبود آن قطعاً آن جغرافیا را دچار اختلال در نقص عضو ساختاری و هندسه جامعه شناختی خواهد کرد.

امام جمعه بوشهر یادآور شد: بی تردید اگر ما بتوانیم از فرصت صدا استفاده کنیم و با تکنولوژی های روز، به ویژه در حوزه IT با تولید دستگاه های دانش بنیان و سیستم های نوین در گسترش حوزه صدای استانی و شهری و سیستم های ارتباطی بسیار پیچیده ای که توسط سیستم های الکترونیکی طراحی می شود، شبکه صدا و شنیداری خود را گسترش دهیم و بر این مدار اندیشه های بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اسلام عزیز را در جغرافیای ملی و سپس فراملی ترویج نماییم، قطعاٌ فصل نوینی در تاریخ رادیو ایجاد خواهیم کرد.

*دفاع مقدس رسانه ای

رئیس شورای حوزه علیمه استان بوشهر در پایان با بیان اینکه هم اینک 7 هزار شبکه شنیداری و دیداری، ایران را نشانه گرفته و با تهاجم نرم در عرصه های مختلف به شدت جمهوری اسلامی را مورد تهاجم قرار داده اند، اظهار داشتند: در این فضای تهاجم، رسانه ملی و تمامی رسانه های دیگر، در خط مقدم دفاع مقدس رسانه‌ای در مقابل تهاجم رسانه ای به جهان بشریت و ایران اسلامی هستند و اصحاب رسانه افسران و رزمندگان این دفاع مقدس می باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha