سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
سرهنگ نجف حمیدزاده - امور معافیت ها و مشمولان

حوزه/ هوشمند سازی معافیت تحصیلی طلاب از جمله کارهای مهم بودکه با موفقیت صورت گرفت و سامانه وظیفه عمومی در زمنیه های نرم افزاری و سخت افزاری به قابلیت های خوبی رسیده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» سرهنگ حمیدزاده  امروز در دومین روز از هفتمین همایش معاونین امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه که در سالن اجتماعات معاونت اداری مالی حوزه در قم برگزار شد، گفت: سازمان وظیفه عمومی جزء مهمترین سازمانهای مهم در کشوراست و یکی از ماموریت آن تامین نیروهای سازمانها است.

معاون امور معافیتها و مشمولان سازمان وظیفه عمومی ناجا ابراز داشت: این سازمان به دنبال این است که رویه کارها  کاملا ضابطه مند باشد و با کمترین مراجعه مشمولین به سامانه وظیفه ناجا صورت بگیرد؛ اگر چه در بعض موارد اشکالاتی نیز در سامانه وجود دارد، ولی تا کنون کارها با موفقیت پیشرفته است.

وی گفت: بحث هوشمند سازی معافیت تحصیلی طلاب از جمله کارهای مهم بودکه با موفقیت صورت گرفت و سامانه وظیفه عمومی در زمنیه های نرم افزاری و سخت افزاری به قابلیت های خوبی رسیده است.

حمید زاده عنوان کرد: بحث اینترنتی کردن خروج مشمولین از کشور یکی از اقداماتی است که در دست اجرا داریم و تا الان بخشی از این کار هم اجرایی شده و به موفقیتی هم در این رابطه رسیده ایم.

معاون امور معافیتها و مشمولان سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه در بحث اطلاع رسانی واقعا دچار مشکلاتی هستیم بیان داشت:  انتظار این سازمان این است که قانون بایدخوب در مراکز حاکم و اجرا شود و نباید هر کسی از پیش خود تفسیر کند.

حمید زاده  اظهار داشت: سازمان به دنبال این است که ورودی به حوزه بیشتر شود و علاقه مندان راحت تر وارد حوزه شوند، ولی بعضی زمانها قانون اجازه نمی دهد و شخص به دلیل منع قانونی نمی تواند وارد حوزه شود و ادامه تحصیل دهد.

معاون امور معافیتها و مشمولان سازمان وظیفه عمومی ناجا خواستار همکاری بیشتر دو نهاد حوزه و سازمان وظیفه  ناجا شد و افزود: هر کسی برای ورود به حوزه ثبت نام می کند باید وضعیت تحصیلی آن شخص تا پایان ترم اول تعیین و تکلیف شود تا به مشکلات بدتر در سالهای بدتر گرفتار نشود و مشخص شود آیا این شخص متقاضی تحصیل در حوزه مجوز معافیت تحصیلی دارد یا ندارد.

حمید زاده  گفت: برای برطرف کردن مشکلات معافیت تحصیلی اول به استان مربوطه اجرا شود و در صورت برطرف نشدن مشکل با مدیریت حوزه و سازمان کمیسیونی برای رفع آن تشکیل شود وتمام هدف اصلی این سازمان این است که ورودی علاقه مندان به حوزه آسانتر شود.

وی تاکید کرد: طلاب حتما برای اطلاع از آخرین وضیعت معافیت تحصیلی خود به سایت سرباز وظیفه و پلیس مراجعه کنند و مشکلات آخرین وضعیت خود را به صورت غیر حضوری برطرف کنند.

انتهای پیام: 40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha