شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سمیر خلیل

حوزه/ دکتر سمیر خلیل استاد دانشگاه کاتولیکی بیروت در تحلیل خود از تنش بین ایران و عربستان نوشت: این دعوا، زور آزمایی میان دو برداشت از اسلام است: برداشت منطقی و همراه با تسامح شیعه و برداشت بنیادگرا و خشن وهابی تکفیری.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دکتر سمیر خلیل، کشیش مسیحی و استاد دانشگاه کاتولیکی بیروت در تحلیلی درباره تنش میان ایران و عربستان در مقاله ای با عنوان عربستان به خاطر ادعای تسلط بر جهان اسلام با ایران مخالف است به تحلیل این تنش پرداخت.

وی نوشت: مبدا مشکلات سیاسی و اقتصادی که دو قدرت منطقه را به سوی برخورد سوق می دهد، زور آزمایی میان دو برداشت از اسلام است: برداشت منطقی و همراه با تسامح شیعه و برداشت بنیادگرا و خشن وهابی تکفیری.

این کشیش مسیحی افزود: عربستان سعودی با کمک های اقتصادی، ساختن مساجد و اعزام ائمه جماعت وهابی، تلاش می کند تا تسلط خود را افزایش دهد و تا اندازه ای توانسته اندیشه افراطی داعش را حتی در کشورهایی مانند مصر، اندونزی و مالزی نیز که کشورهایی با تسامح هستند به وجود بیاورد و به همین خاطر ضروری است مسلمانان برائت خود را از این برداشت افراطی از اسلام اعلام کنند و اسلام را از عمیق ترین بحران دو قرن اخیر نجات دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha