دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
مبلغان

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه استان لرستان گفت: مردم روحانیون را امین و پناهگاه خود می دانند، از این رو مبلغین علاوه بر رسالت تبلیغی، بسیاری از اختلافات و مشکلات آنان را مرتفع می کنند.

حجت الاسلام محمد ولی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در خرم آباد با اشاره به این که یکی از برنامه های راهبردی معاونت تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه استان لرستان، ارتقاء سطح دانش مهارتی مبلغان مستقر در اماکن تبلیغی است، گفت: مبلغان با شرکت در کارگاه های دانش افزایی ضمن بالا بردن دانش تبلیغی خود، با مسائل و آسیب های روز جامعه نیز آشنا می شوند و منابر با کیفیت تری خواهند داشت.

وی از استقرار ۸۰ روحانی بصورت تمام وقت در نقاط مختلف شهری و روستایی استان لرستان خبر داد و گفت: این تعداد روحانی در مناطق مختلف شهری و روستایی استان به صورت دائم به تبلیغ آموزه های دین مبین اسلام در مساجد، مدارس و... مشغول می باشند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه استان لرستان با بیان این که روحانیون پرچمدار اشاعه دین در جامعه هستند، افزود: مردم همیشه روحانیون را امین و پناهگاه خود دانسته، از این رو مبلغین علاوه بر رسالت تبلیغی، بسیاری از اختلافات و مشکلات مردم را مرتفع می کنند.

حجت الاسلام ولی پور با اشاره به این که روحانیون مستقر علاوه بر آموزش احکام و مسائل شرعی، اقامه نمازجماعت، اجرای برنامه های مذهبی و مناسبتی ایام سال را در روستاها نیز بر عهده دارند، افزود: وجود مبلغان در ارتقاء دانش دینی و فرهنگ اجتماعی روستائيان بسیار موثر است، به طوری که امروزه بسیاری از روستائيان با شرکت در محافل قرآنی و کلاس های احکام، آموزه های مذهبی خود را افزایش داده اند.

وی در ادامه از فعالیت تبلیغی مستمر و چشمگیر خواهران مبلغ در مناطق مختلف استان لرستان خبر داد و گفت:هم اکنون ۳۱خواهر مبلغ با تبلیغ چهره به چهره در بین دانش آموزان علاوه بر اجرای برنامه های مذهبی و مناسبتی در طول سال،  پاسخگوی سئوالات و شبهات دانش آموزان دختر در مدارس هستند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه استان لرستان در پایان با اشاره به این که امروز دشمنان جهان اسلام تمام هدف خود را برای تضعیف حجاب و عفاف در جامعه بکار گرفته اند، گفت: خواهران مبلغ ضمن تبلیغ حجاب، تلاش می کنند تا با ارائه مشاوره به دانش آموزان دختر، بنیان خانواده و استحکام این نهاد اجتماعی را تقویت نمایند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • .. IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    این که تکراری هست!!! لینک خبرو توی همین سایت خودتون هست