جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی - کرمانشاه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: گسترش ارزش های اسلامی موجب کاهش آسیب های اجتماعی می گردد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کرمانشاه، کارگاه پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی ویژه روحانیون و ائمه جماعات در سالن جلسات دادگستری استان کرمانشاه برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید حبیب الله موسوی با حضور در این کارگاه با تبریک به مناسبت ولادت امام حسن عسگری (ع) عنوان داشت: اجرای دقیق دستورات و احکام الهی و تأسی از مکتب ائمه اطهار علیهم السلام، بشریت را در تمامی زمینه ها یاری و هدایت می کند.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با تشریح عوامل پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی ابراز داشت: امروزه نیاز جامعه به روحانیت خوش بیان و فعال بیش از پیش احساس می شود، طلاب و روحانیون با بیانی شیرین و ارائه احکام زیبای اسلام ناب محمدی، جوانان و نوجوانان را به مساجد جذب کرده و رهنمودهای لازم را به آن ها ارائه دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه روحانیون باید مخاطبان خود را شناسایی و در باب نیازهای آن ها مطالبی را مطرح کنند افزود: امروزه جوانان و نوجوانان را می توان با بیان مسئله ازدواج به دین زیبای اسلام جذب کرده و با بیان مسائل اخلاقی و دینی و همچنین ارائه راهکارهای مختلف آن ها را در امر ازدواج یاری کرد و قطعأ به واسطه رهنمودهای مبلغان دین آسیب های اجتماعی در امر ازدواج کمتر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی تصریح کرد: با رجوع به روایات و احادیث می توان ازدواجی موفق داشت، امروزه دشمنان اسلام مهم ترین کانون جامعه که خانواده است را هدف هجمه های خود قرار داده اند قطعأ مصون بودن خانواده ها از گناه و انحرافات، جامعه ای سالم و اسلامی را ایجاد خواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با بیان اینکه جوانان و خانواده ها نسبت به تحقیقات قبل از ازدواج اهتمام ویژه داشته باشند گفت: با توجه به احکام دین اسلام باید به دنبال  خانواده ای بود که ملاک های خانواده اسلامی را داشته و نسبت به اعتقاداتش پایبند باشد و این عوامل بستر زندگی پاک و اسلامی را فراهم می کند.

وی مسائل پس از ازدواج را مهم برشمرد و ابراز داشت: برگزاری کلاس های آموزشی و مشاوره ای، استفاده از رهنمودهای علما و روحانیون اسلام در باب زندگی زناشویی و موارد دیگر از عوامل مهم و تأثیر گذار در تحکیم بنیان خانواده ها و وفاداری زن و شوهر نسبت به یکدیگر می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی خاطر نشان کرد: با رجوع به دیگر ادیان در کشورهای دیگر و با بررسی اجمالی آن ها به اهمیت و زیبای دین مبین اسلام پی می بریم لذا روحانیون و منادیان حق باید در خصوص احکام دینی و مسئله ازدواج با استفاده از بیان شیوا جوانان را با دین اسلام آشنا و خانواده ها را نسبت به ازدواجی به سبک اسلامی ترغیب کنند.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با بیان دو عامل در راستای پیشگیری از فروپاشی بنیان خانواده ها عنوان داشت: شخصیت دهی به افراد و اعتقاد به غیب داشتن از عوامل مهمی است که از انحراف خانواده ها به سمت مسائل غیر اسلامی جلوگیری خواهد کرد.

وی در پایان اظهار داشت: خداوند متعال از حلالی که نامش طلاق است متنفر بوده و همواره لعن و نفرین می فرستد لذا با رعایت موارد قبل از ازدواج همانند تحقیق کردن در تمام زمینه و همچنین مشاوره های بعد از ازدواج از به وجود امدن این معظل که زمینه رشد و به وجود آمدن بسیاری از جرم و آسیب های اجتماعی است جلوگیری کنیم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha