جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
سبک زندگی

حوزه/ پژوهشگر مباحث خانواده گفت:جامعه ای که مبتنی بر احکام قرآن و آموزه های انبیاء الهی باشد از آسیب های اجتماعی محفوظ می ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، هدایت حیدری، مشاور خانواده دادگستری استان کرمانشاه در کارگاه پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی ویژه روحانیون و ائمه جماعات  که در سالن جلسات دادگستری استان کرمانشاه برگزار شد عنوان داشت: جامعه ای که مبتنی بر احکام قرآن و آموزه های انبیاء الهی باشد، از آسیب های اجتماعی محفوظ می ماند.

وی با بیان خطرات جوامع دانش محور ابراز داشت: دانش محور شدن جامعه، انسان ها را به رایانه ای هوشمند مبدل کرده و مسائل و روابط انسانی را به فراموشی می سپارد.

این پژوهشگر مباحث خانواده گفت: آموزش و ترویج دانش محور شدن جامعه ذهن ها را به سمت مسائل مادی معطوف می کند و کمترین توجه در جامعه به سمت مسائل معنوی و انسانی صورت می  گیرد.

حیدری در ادامه توجه انسان ها را به مسائل دینی و اسلامی را حائز اهمیت دانست و خاطر نشان کرد: دستیابی به احکام الهی به واسطه منادیان دین، سعادت و هدایت بشریت را رقم خواهد زد.

مشاور خانواده دادگستری استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اهمیت امر ازدواج بیان داشت: شناخت زوجین قبل از ازدواج از اهمیت بالایی برخوردار بوده و زوجین نسبت به این مسئله و شناخت مختصات ذهنی یکدیگر باید اهتمام ویژه داشته باشند.

وی در پایان با ارائه راهکاری در راستای ازدواجی موفق، ابراز داشت: برگزاری دوره های آموزشی و شناخت زوجین با حضور اساتید توانمند حوزوی و دانشگاهی بستر ازدواجی موفق را فراهم می کند اگرچه شرط ثبت واقعه ازدواج داشتن گواهی شرکت در این دوره ها باشد قطعأ آسیب های اجتماعی و اختلافات زناشویی به حداقل خواهد رسید.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha