چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
حجت الاسلام حمید رضا مطهری عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

حوزه/ سیره شناس اهل بیت (ع) عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: بی شک فاصله گرفتن از ائمه اطهار(ع) و فرهنگ دینی باعث تشدید انحرافات و آسیب ها در جامعه می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا مطهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه(س) اظهار داشت: آنچه ما از خاندان عصمت و طهارت باید الگوگیری کنیم، همین رویه و سبک زندگی آن بزرگواران است که به عنوان مثال حضرت فاطمه معصومه(س) با این که جزو 14 معصوم نبودند اما با عبادت و علم و پاکدامنی خود به مقام عصمت رسیدند.

وی همچنین افزود: البته الگوی همه اهل بیت(ع) و به خصوص حضرت معصومه(س) ، حضرت فاطمه زهرا(س) است که همه ابعاد زندگانی ایشان برای ما به خصوص جامعه بانوان و دختران ما ، اُسوه حسنه است.

 این محقق و پژوهشگر حوزوی بیان داشت: متاسفانه ما نسبت به ترویج سیره اهل بیت(ع) به ویژه حضرت زهرا(س) در جامعه کار خاصی نکرده ایم و باید توجه داشت که خروجی برخی همایش ها و سمینارها در این باره چه می باشد.

وی تاکید کرد: آنچه مهم است و ضرورت دارد این است که برای این که همه افراد جامعه از سیره و فرهنگ و کلام اهل بیت(ع) الگوگیری کنند باید ما برنامه جدی و روشنی داشته باشیم و به خصوص از ظرفیت های عظیم فرهنگی و رسانه ای خود نهایت استفاده را ببریم.

حجت الاسلام و المسلمین مطهری گفت: در این میان رسانه ملی با ساخت فیلم وسریال می تواند انبوه مخاطبان خود را با این حقایق سعادت بخش به خوبی آشنا کند و زمینه اصلاح جامعه را به سمت فضایل برآمده از فرهنگ دینی فراهم نماید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha