دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
مراسم دومین سالگرد ایت الله ابطحی - سید حسین مومنی

حوزه/ مراسم دومین سالگرد ارتحال آیت الله حاج سید محمد باقر موحد ابطحی با حضور علما،اساتید، طلاب و اقشار مختلف مردم شب گذشته بعد از نماز مغرب عشاء در مسجد اعظم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در این مراسم که با حضور حضرت آیت الله علوی گرگانی و نمایندگان بیوت مراجع برگزار گردید، حجت الاسلام  والمسلمین سید حسین مومنی با بیان امتیازات این عالم فقیه اظهار داشت: از امتیازات این فقیه، دارای چشم واقع بین و محققی دقیق و خستگی ناپذیر بوده که در حقیقت فقیه مرابط بوده که با ائمه بطور مستمر ارتباط داشت.    

وی ابراز داشت: این فقیه کرارا به خود بنده می گفت، به محضر بی بی خانوم معصومه (س) دائما برو؛ چرا که زیارت ایشان به قدر اهمیتش بالا است که از خداوند عاقبت به خیری می خواهیم.

خطیب حوزه در ادامه خاطر نشان ساخت: امتیاز خانوم معصومه (س) در این است که چهار امام معصوم ما را توصیه به زیارت ایشان کرده اند و این مطلب به ما شان و منزلت فوق العاده  حضرت را می رساند. و همینطور الفاظ زیارت از امام رضا (ع) انشاء شده است.

وی تصریح کرد: زیارت نامه حضرت دارای ویژگی های عدیده ای است همچنین این که دارای نحوه ادب و زیارت را بیان می کند و مفاهیم عمیقی در این زیارت وجود دارد؛ لذا انسان برای درک این زیارت باید قلب را پاک کند، چرا که دارای درخواست های خاصی می باشد و مقام شفاعت دارد و کریمه اهل بیت (ع) است به قدری امتیازش بالا است که سالکین به طریق او و توسل به ایشان به درجات عالی رسیده اند.

حجت الاسلام  والمسلمین مومنی اظهار داشت: حضرت معصومه علیها السلام دارای شان های زیادی دارد همچون ولایت تکوینی به این عنوان باید در تمامی مسائل به او تمسک بجوییم، با ورود ایشان  به قم فرهنگ اهل بیت در این منطقه گسترش می یابد و به برکت وجود حضرت علم از این شهر به تمامی نقاط دنیا برده می شود و این ویژگی بخاطر وجود حضرت است که قم را محل آرامش مومنین قرار داده است.                   

وی در پایان با اشاره به توصیه های آیت الله  ابطحی به طلاب افزود: ایشان  در توصیه های خود تاکید می کردند، فقط راه اهل بیت(ع) را برویم و برای امام زمان (عج)نوکری کنیم، چرا که به سبب این امور قفل های زندگی باز می شود و همواره سفره امام زمان را با هیچ سفره ای عوض نکنیم و در زندگی گریه شب و توسل به اهل بیت(ع )و امام زمان (عج)را از یاد نبریم و همه شب نماز استغاثه را از یاد نبریم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha