چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
عمامه گذاری طلاب

حوزه/ کارشناس تهذیب حوزه علمیه مازندران از برگزاری مصاحبه علمی و اخلاقی طلاب غرب استان واجد شرایط تلبس، در نوشهر خبر داد.

حجت الاسلام جعفر طبرسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران با بیان این که این مصاحبه علمی و اخلاقی طلاب، امروز با حضور معاون آموزش و مسئول اداره آمار و بررسی حوزه علمیه مازندران، در مدرسه شهید بهشتی(ره) نوشهر برگزار می شود، افزود: طلاب در کارگاه آموزشی تلبس شرکت و حائز حضور در مصاحبه علمی و اخلاقی شده اند.

کارشناس تهذیب حوزه علمیه مازندران در ادامه به شرایط دریافت مجوز تلبس طلاب اشاره کرد و گفت: داشتن پایه پنجم و صلاحیت های علمی و اخلاقی مهم ترین شرط دریافت حکم تلبس است.

حجت الاسلام طبرسی اضافه کرد: طلابی که پایه پنج خود را با موفقیت به اتمام رسانده و مراحل آمار و بررسی و دیگر شرایط این بخش را گذرانده و در مصاحبه علمی نیز قبول شوند می توانند ملبس به لباس مقدس روحانیت شوند.

وی، نگاه ویژه و قانونمند به موضوع تلبس را یکی از مسائل مهم و مورد توجه حوزه اعلام کرد و افزود: تلبس طلاب در مدارس علمیه استان بر اساس قانون مصوب شورای عالی حوزه صورت می گیرد.

حجت الاسلام طبرسی با تأکید براین که هر گونه تلبس در حوزه، شامل فرآیند معین و مصوب شده از سوی شورای عالی حوزه است، بیان داشت: اگر طلبه ای در مراحل مختلف احراز صلاحیت نشود نمی تواند ملبس شود.

وی با بیان این که لباس روحانیت، لباس مقدسی است و یک طلبه باید متعهد باشد که تا آخر عمر این لباس را بر تن داشته باشد، گفت: یکی از مهم ترین راه های دفاع از این جایگاه اجرای قوانین و آئین نامه های تلبس است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha