جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
هفته نامه افق حوزه

حوزه /چهارصد و چهل و هشتمین شماره افق حوزه به انضمام افق خانواده منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری«حوزه» نشریه «افق حوزه» در بخش هایی مانند؛ سرمقاله، اخبار افق، در محضر نور، سخن بزرگان، عطر یار، اخلاق در حوزه، رواق شهیدان، فرزانگان، اخبار کوتاه، بین ‌الملل، مقاله، کرسی اجتهاد، فقه و زندگی، مصاحبه، آثار ماندگار، یاد ایام، ویژه ‌نامه ‌ها، افق خانواده و پرس ‌وجو به ارائۀ مطلب پرداخته است.

«الزامات رقابت سالم در انتخابات از دیدگاه مقام معظم رهبری»،«توصیه آیت الله العظمی سیستانی به اساتید راجع به جوانان»،«جزئیات پذیرش حوزه های علمیه»،«تازه های علمی»،«بررسی کارآیی احکام و قوانین صدر اسلام برای امور امروزی»،«بررسی فقهی تعیین نیمه شب شرعی»،«رواق شهید؛ طلبه شهید محمدرضا یاقوتی نژاد»،«طراحی نرم افزار آشنایی با مسجد الحرام»،«همایش سخنی با قلب های زنده پیرامون نامه مقام معظم رهبری به جوانان غرب»و«گزارشی از فعالیت های موسسه ریانه ای قائمیه اصفهان» از مهمترین عناوین خبری این شماره از هفته نامه افق حوزه است.

همچنین در این شماره از نشریه؛«صبر در عبادات از دیدگاه آیت الله العظمی مظاهری»،«توصیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در زمینه انتخابات»،«رشد دو برابری مدارس علمیه قم»و«تشریح فعالیت های نشریه آلمانی زبان الفجر»نیز بررسی می شود.

در صفحه اول افق حوزه حضرت آیت الله سیستانی از اساتید حوزوی و دانشگاهی خواسته اند تا جوانان را دریابند. در بخشی از توصیه ایشان چنین آمده است: دانشجویان و اساتید باید در مورد تخصص های خود به ویژه پزشکی، مراقب باشند تا دانش و روش درمان آنها به روز باشد. آنها وظیفه دارند علوم جدید رشته خود را از طریق مقالات علمی و یافته های جدید دانشمندان پیگیری کنند و در مراکز علمی به رقابت بپردازند و هرگز به خود اجازه ندهند تا همیشه شاگرد و مصرف کننده ابزار و تجهییزات دیگران باقی بماند، بلکه خود آنها هم باید در تولید دانش سهیم باشند.

*پذیرش حوزه

درخصوص پذیرش حوزه در سال جدید می خوانیم؛ ظرفیت پذیرش سال تحصیلی حوزه های علمیه، 17 هزار نفر است. جذب این تعداد علاقه مند به حضور در حوزه در 419 مدرسه علمیه کشور که شامل 368 مدرسه بلند مدت و مابقی سفیران هدایت انجام می شود؛ در این راستا نیز 50 مرکز آزمون در استان ها و شهرستان های مختلف کشور فعال خواهند شد.

همچنین زمان پذیرش درحوزه های علمیه در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ از 4 بهمن ماه آغاز شده است و تا 20 فروردین سال 95 نیز ادامه خواهد داشت.

*رقابت انتخاباتی سالم از دیدگاه رهبر انقلاب

در رابطه با انتخابات اخیر مجلس و خبرگان نیز رهبر معظم انقلاب تاکید نموده اند: در واقع برد و باختی برای ملت مفهومی ندارد زیرا در هر صورت، ملت ایران برنده‌ی واقعی و نهایی است. همچنین مهم‌ترین شرط یک رقابت سالم از دیدگاه  معظم له، شرکت همه‌ی واجدان شرایط رأی دادن دراین انتخابات است . 

*صبر در عبادت

در ستون اخلاق در حوزه این شماره به موضوع "صبر" پرداخته شده که از نظر علمای علم اخلاق ام‌الفضائل است،‌ یعنی همه فضائل از این فضیلت سرچشمه می‌گیرد، اگر کسی ملکه صبر و استقامت در زندگی داشته باشد، عاقبت به خیر می‌شود و سقوط نمی‌کند.

آیت الله مظاهری تاکید دارد: اگر تاریخ را مرور کنیم خواهیم دید که صبر و استقامت به فرد و اجتماع، سعادت می دهد، اگر صبر امیر المومنین(ع) و حضرت زهرا (س) نبود، تشیع در همان روزهای آغازین نابود می شد، بنابراین باید در زندگی دینیمان، صبر در عبادت داشته باشیم.

علاقه مندان جهت تهیه نشریه به نشانی: قم، بلوار جمهوری، کوچه 2، پلاک 15 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن: 32900538-025 تماس بگیرند.

پایگاه اطلاع رسانی هفته نامه به نشانی: www.ofoghhawzah.ir در دسترس کاربران قرار دارد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha