یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی در همایش تجلیل از فرزندان ممتاز طلاب

حوزه/ امروز دیگر نمی‌توانیم مانع حضور فرزندان در جمع شویم چراکه فرزندان از داخل خانه می‌توانند با دنیا ارتباط داشته باشند، ما امروز باید فرزندان را از درون واکسینه کنیم تا بتوانیم آنها را تربیت کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ربانی در همایش تجلیل از فرزندان ممتاز تحصیلی حوزویان استان قم با اشاره به آیه 11 سوره مائده گفت: خداوند در قرآن می فرماید" يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْکُمْ إِذْ هَمَّ قَوْمٌ أَنْ يَبْسُطُوا إِلَيْکُمْ أَيْدِيَهُمْ فَکَفَّ أَيْدِيَهُمْ عَنْکُمْ وَ اتَّقُوا اللَّهَ وَ عَلَي اللَّهِ فَلْيَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ" " ای کسانی که ایمان آورده‌اید! نعمتی را که خدا به شما بخشید ، به یاد آورید آن زمان که جمعی ( از دشمنان ) ، قصد داشتند دست به سوی شما دراز کنند ( و شما را از میان بردارند ) ، اما خدا دست آنها را از شما باز داشت! از خدا بپرهیزید! و مؤمنان باید تنها بر خدا توکّل کنند".

وی ادامه داد: از روز اول نهضت در سال 42 و در ایام پرشور پیروزی انقلاب و سپس در ایام دفاع مقدس و بعد از آن که دشمنان همواره توطئه می‌کردند، خداوند دست آنها را قطع کرد؛ ما باید قدر این نعمت الهی را بدانیم و شکرگزار باشیم و تلاش کنیم که آن را حفظ کنیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) گفت: پیامبر(ص) فرمودند" مَن‎ْ أكرَمَ عالِماً فَقَد أكرَمَني وَ مَن أكرَمَني فَقَد أكرَمَ اللهَ و مَنْ أكرَمَ الله فَمَصيرُهُ الي الجَنَّةِ" " هر كس عالمي را گرامي بدارد، مرا گرامي داشته و هركس مرا گرامي بدارد و اكرام كند، خدا را گرامي داشته و اكرام نموده و هركس خدا را اكرام كند، به سوي بهشت روانه خواهد شد."

وی بیان کرد: علما و روحانیون جایگاه بالایی نزد خداوند و پیامبر(ص) دارند و ما نیز باید تلاش کنیم که به آن جایگاه برسیم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی ابراز داشت: مرکز خدمات نهادی است که در تلاش است که در خدمت علما باشد و برای ارائه برنامه‌های بهتر باید ارتباط بهتری با طلاب روحانیون داشته باشد و از شما درخواست می‌کنم که مرکز را در انجام بهتر رسالتش راهنمایی و کمک کنید.

وی بیان کرد: در رویکرد جدید مرکز خدمات، خدمات فرهنگی و عاطفی در کنار خدمات مادی مورد توجه قرار گرفته است و برگزاری همایش تجلیل از فرزندان ممتاز در راستای همین رویکرد فرهنگی مرکز خدمات است.

رئیس مرکز خدمات ادامه داد: مرکز خدمات موسسه ای است برای کمک به رسالت حوزه و طلبه‌ای را که بهتر درس بخواند و در فعالیت‌های تبلیغی موثرتر باشد را بیشتر مورد حمایت قرار می‌دهد تا دغدغه کمتری برای ادامه تحصیل و مطالعه داشته باشد.

فضای مجازی مرزها را از میان برداشته است

وی با اشاره به تهدیدهایی که خانواده‌ها را مورد هجوم قرار داده است گفت: امروز فضای مجازی مرزها را از میان برداشته است و این فضاها هم فرصت است و هم تهدید و اگر به خوبی مدیریت نشود خانواده‌ها را با آسیب و مشکلاتی رو به رو خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی ادامه داد: امروز دیگر نمی‌توانیم مانع حضور فرزندان در جمعی شویم چراکه فرزندان از داخل خانه می‌توانند با دنیا ارتباط داشته باشند، ما امروز باید فرزندان را از درون واکسینه کنیم تا بتوانیم آنها را تربیت کنیم.

وی با بیان این که لازم است به دلیل روحانی بودن، مسلمان بودن و پیرو اهل بیت(ع) بودن، ما بیشتر از بقیه مردم به خانواده و فرزندانمان توجه داشته باشیم گفت: آمارهای ارائه شده از ممتازین در تمامی مقاطع تحصیلی نشان می هد که خانواده روحانیون از دیگر اقشار جامعه موفق‌تر بوده اند که نتیجه عمل به دین خدا و خواندن آیات قرآن و رویات ائمه معصومین(ع) در محیط خانواده است چراکه خانواده‌ای که در آن قرآن خوانده شود باید اینگونه باشد.

رئیس مرکز خدمات با بیان اینکه در سال 91 تعداد 10 هزار فرزند ممتاز در بین خانواده حوزویان داشتیم و این آمار در سال بعد به 28 هزار نفر رسید تصریح کرد: در محیط خانواده سالم و بامحبت فرزندان بهتر می‌توانند رشد کنند و باید به شما خانواده‌ها برای تربیت فرزندانی موفق تبریک گفت.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha