پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فرحانی

حوزه/ مسئله زبان آموزی در حوزه های علمیه و تسلط طلاب به یکی از زبان های زنده نیا از مطالبات و دغدغه های بزرگان حوزه های علمیه بوده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» ، حجت الاسلام والمسلمین  عبدالکریم فرحانی امروز در اولین هم اندیشی مدیران آموزشی و استادان مکالمه عربی مرکز زبان حوزه های علمیه  که در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شد بیان داشت: مسئله زبان آموزی در حوزه های علمیه و تسلط طلاب به یکی از زبان های زنده نیا از مطالبات و دغدغه های بزرگان حوزه های علمیه بوده است.

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه با تقدیر از تلاش  های صورت گرفته برای آموزش زبان توسط اساتید کشور گفت: در دوره جدید این کار با تدبیر آیت الله حسینی بوشهری و مطالبات شورای عالی حوزه های علمیه صورت گرفته است که در حال رشد و به مرز استاندار رساندن کار است.

وی افزود: تشکیل شورای راهبردی مرکز زبان در مرکز مدیریت حوزه های علمیه صورت گرفته و در مدت  فعالیت چند ماه خود، اقدامات خوبی صورت گرفته است.

معاون آموزش و امورحوزه های علمیه کشور بیان داشت: حجت الاسلام  والمسلمین فرخ فال به عنوان نماینده مدیر حوزه های علمیه کشور، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی معاون بین الملل حوزه های علمیه به عنوان یکی از اعضای فعال در این شورا حضور دارند و دو کارشناس به تشخیص مدیر حوزه های علمیه عضو شورا خواهند بود.

حجت الاسلام و المسلمین فرحانی تاکید کرد: حجت الاسلام حسینی عارف مدیر مرکز آموزش زبان حوزه، به عنوان یکی از کارشناسان در این شورا حضور پیدا کرده تا با تدوین یک برنامه آموزشی از زبان آموزی مورد استفاده قرار بگیرد.

وی در ادامه گفت: آموزش زبان بعد از اتمام پایه اول، در تابستان به مدت 160 ساعت در زمستان به مدت 60 ساعت و در تابستان سال دوم نیز  160ساعت در زمستان هم 60 ساعت کار آموزشی انجام  خواهد شد تا خروجی آن در شورای آموزشی تکمیل شود.

معاون آموزش حوزه های علمیه ضمن تقدیر از افرادی که در این مسیر حوزه را همراه می کنند بیان داشت: 7استان در این امر پیشقدم شدند و دوره مکالمه زبان عربی در دو مدرسه استان قم و سپس در شهرهای دیگر کشور انجام شد.

حجت الاسلام و المسلمین فرحانی تصریح کرد: خروجی این عملکرد در شورای راهبردی بررسی شد و دو اصلاحیه در این برنامه در نظر گرفته شد و ساعت آموزشی از 400ساعت به 480 ساعت افزایش پیدا کرد و برنامه از پایه اول به  پایه دوم انتقال پیدا کرد.

وی افزود: با توجه به بررس مشکلات موجود اولین اصل، شناسایی اساتید حرفه ای و آموزش آنها و همچنین برگزاری دوره فراخور توان مرکز مدیریت در استان های کشور بود.

حجت الاسلام و المسلمین فرحانی در ادامه گفت: سیاست ما تقویت مدرسه زبان عربی است  و شرایط بهتری را برای اساتیدی که دمکالمه عربی  فعالیت می کنند فراهم خواهیم کرد.

معاون آموزش حوزه های علمیه در پایان اظهار داشت: با توجه به اینکه این کار در قدم های ابتدایی خود است امیدواریم بتوانیم در نه استان دیگر کشور آن را ادامه دهیم و از معاونان استانی می خواهم در این برنامه همکاری کنند  و با مصوبات شورا و تائید دفتر برنامه ریزی و شورای آموزشی حوزه بتوانیم کمبود استاد را رفع کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha