پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
دومین دوره نوآوری دینی الازهر

حوزه/ رئیس مرکز تحقیقات اسلامی الازهر گفت: یکی از بزرگ ترین چالش های پیش روی ما رسانه های گمراه کننده ای هستند که قدرت زیادی هم دارند، اما هیچ کس نباید اجازه بدهد حقیقت در برابر رسانه متلاشی شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،به نقل از الیوم السابع، شیخ محیی الدین عفیفی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی الازهر در مراسم افتتاحیه دومین دوره نوآوری در گفتمان دینی که برای سخنرانان الازهر برگزار می شود گفت: شیخ الازهر خواستار اصلاح گفتمان دینی مصر بر اساس ثوابت و مبانی اصیل دینی است و این دوره نیز در همین راستا برگزار شده است.

وی افزود: مواجهه با دشمنان اسلام از بهترین کارها است؛ چرا که دشنان به انتشار شبهات و ترویج فهم نادرست دینی در فضای مجازی می پردازند و برای رویارویی با این حملات راهی جز رویارویی فکری نداریم.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی الازهر ادامه داد: یکی از بزرگ ترین چالش های پیش روی ما رسانه های گمراه کننده ای هستند که قدرت زیادی هم دارند، اما هیچ کس نباید اجازه بدهد حقیقت در برابر رسانه متلاشی شود.

وی افزود: برخی می پندارند پیشرفت و تری به معنای اهانت به ادیان است، اما آزادی هرکز به این معنا نیست که به نظر دیگران اهانت کنیم و اسلام نیز دینی عقلانی است و ما از جوانان الازهر می خواهیم در برابر این حملات و رسانه ها احساس شکست نکنند، بلکه به علم و دانش حیقی و مستند خود افتخار کنند و عرصه مناقشه و مواجهه را خالی نکنند.

عباس شومان: فقط مصری ها به الازهر اهانت می کنند

عباس شومان نماینده الازهر نیز در این مراسم گفت: اسلام در معرض حملات کسانی قرار دارد که فهم درستی از اسلام ندارند و نوآوری و اصلاح گفتمان دینی نیز کاری نیست که توقف پذیر باشد، بلکه همیشه و در هر عصری جریان و استمرار دارد.

وی افزود: دین اسلام دینی آسان است و قرآن کریم نیز مراتب مختلف دارد و معارف آن معارفی است که در هر عصری قابل فهم و اجرا می باشد، اما برخی از مسلمانان تندرو اصرار دارند که از قرآن و دین برداشت های افراطی داشته باشند و اکنون نیز که برخی پیدا شده اند که به بهانه تجدید و نوآوری دینی از ما می خواهند برخی آیات قرآن را حذف کنیم اما آنها بدانند که الازهر هر دستی را که به سوی قرآن دراز شود قطع می کند.

نماینده الازهر در پایان سخنان خود با اشاره به افزایش انتقادها از الازهر در داخل مصر گفت: الازهر در تمام جهان مورد احترام است به جز در مصر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha