جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
مرکز داده امین حوزه خواهران

حوزه/ همزمان با آغاز یوم الله دهه فجر، دکتر واعظی با حضور در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، از مرکز داده های امین این مدیریت بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» همزمان با آغاز دهه فجر، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با سفر به استان قم، با حضور در مرکز داده های امین حوزه علمیه خواهران از نزدیک با این مرکز داده آشنا شد.

در این بازدید علی طائی‌زاده، رییس مرکز داده امین(دیتاسنتر) حوزه‌های علمیه خواهران کشور نیز به قابلیت‌های این مرکز اشاره کرد و گفت: مرکز داده امین از حملات اینترنتی و اتفاقاتی که در دیتاسنترهای خارجی برای مراکز بزرگ اسلامی می‌افتد، پیشگیری می‌کند و دارای امنیت چندلایه در زیرساخت ساختمانی و حفاظت الکترومغناطیسی است.

وی افزود: بعد از پیشرفت پروژه در حین طراحی، سعی کردیم مرکز را برای نجات از بحران، مطابق استانداردهای جهانی  طراحی کنیم.

رئیس مرکز اطلاعات و فناوری حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به این که مرکز داده امین در یک فاصله مطمئن از پایتخت برای حوادث احتمالی در خدمت مراکز و مؤسسات است، بیان کرد: این مرکز ۲ هزار سرور را در خود جای می‌دهد و تا دو برابر قابلیت توسعه دارد.

وی ادامه داد: مرکز داده امین بخشی از شبکه ملی اطلاعات کشور است که هدف اصلی آن پشتیبانی از اقدامات اثرگذار طلاب علوم دینی در فضای مجازی است.

طائی‌زاده همچنین به شبکه‌های کوثرنت و کوثر بلاگ اشاره کرد و افزود: این شبکه‌ها با توجه به ضرورت وجود طلاب در فضای مجازی که رهبری فکری جامعه را به عهده دارند ایجاد شده و این امکان را ایجاد می کند تا طلاب بتوانند فضای فکری فضای مجازی را نیز در دست بگیرند و پاسخگوی مخاطبان و حاضران در این عرصه باشند.

گفتنی است، در این بازدید همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور نیز گزارشی از فعالیت حوزه‌های علمیه خواهران و طلاب فعال در این مرکز در فضای مجازی ارائه داد.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha