پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
محمود واعظی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی

حوزه/ بر این باور هستیم که هیچ دولتی در کشور نظام اسلامی بدون عنایت، حمایت و رهنمود مرجعیت نمی‌تواند در اداره کشور موفق باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، محمود واعظی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به حمایت های مراجع عظام از تلاش های دولتمردان در دولت تدبیر و امید گفت: بر این باور هستیم که هیچ دولتی در کشور نظام اسلامی بدون عنایت، حمایت و رهنمود مرجعیت نمی‌تواند در اداره کشور موفق باشد.

وی افزود: با توجه به این نکته که در گذشته شاهد بودیم که دولت مشکلات خود را کم‌تر با مردم در میان گذاشته است؛ دولت روحانی هر چیزی که دارد را مدیون مرجعیت است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تمرکز دولت در زمینه رونق اقتصادی بیان کرد: از جمله این تلاش ها می توان به برنامه دولت برای ایجاد 500 هزار شغل اشاره کرد؛ ولی معتقد هستیم که حل موضوع بیکاری مفاسد مختلفی را در جامعه به دنبال دارد.

وی از رشد صنعتی کشور و علائم امیدوارکننده در 5ماه گذشته خبر داد و گفت: هفت هزار و 500 تعطیل و نیمه‌تعطیل شناسایی شده است که برنامه های لازم برای حل این مشکلات نیز در نظر گرفته شده است؛ در همین مدت به هزار و 300 واحد تولیدی تسهیلات داده شده و مشکلات سایر واحد نیز رصد شده است و برای آن برنامه ای تدوین شده است.

واعظی بیان کرد: خوشبختانه در سال گذشته شاهد رشد 4 درصدی در زمینه کشاورزی بوده ایم؛ امسال دولت 10 میلیون و 700 هزار تن گندم خریداری کرده است و با خرید گندم به خودکفایی رسیدایم؛ همچنین صادرات غیر نفتی نسبت به پنج ماهه سال گذشته 21 درصد افزایش داشته است و خوشبختانه واردات کشور هفت درصد کاهش داشته است.

وی با ذکر این مطلب که تراز تجاری از صادرات و واردات بدون نفت سه میلیارد و 500 میلیون دلار مثبت شده، بیان کرد: صادرات نفت برای سال‌های تحریم زیر یک میلیون بشکه بوده و اکنون به دو میلیون و 400 هزار بشکه افزایش داشته است.

واعظی اظهارکرد: در راستای توسعه کشور در حوزه فناوری برنامه‌ریزی مطلوبی داریم و در همین زمینه برنامه ویژه برای قم در نظر گرفته شده تا مراکزی که تولید محتوای دینی دارند بدون دغدغه بسترهای زیرساختی فعالیت‌های خود را گسترش دهند؛ همچنین در زمینه مباحث علمی و فرهنگی دینی در قم نیز تلاش شده است که پهنای باند مناسبی در قم دراختیار قرار بگیرد.

وی گفت: بر اساس گزارش‌های دریافت شده حجم تولیدی محتوای دینی استان قم در سطح کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد اما نگرانی وزارت مواجه شدن با پدیده جدید فضای مجازی است زیرا این فضا فرصت و تهدید بوده و باید در راستای افزایش فرصت‌ها و کاهش آسیب‌ها تلاش کنیم.

واعظمی بیان کرد: باید صفحات و بخش‌هایی که مضرر خانواده‌ها است را فیلتر کنیم؛ در این راستا 110 میلیارد تومان طی سه سال اخیر برای صیانت از فضای مجازی هزینه شده 14 دانشگاه و مرکز پژوهشی در حال فعالیت هستند، اما دشمن در این جنگ الکترونیک به مقابله با فیلترینگ‌ها اقدام می‌کند.

وی گفت: نهضت تولید محتوای داخلی،‌ بومی و اقتصادی باید مورد توجه قرار گیرد؛ مردم باید برای استفاده از این محتوا هزینه کم‌تری پرداخت کرده و از محتوای مطلوب‌تری استفاده کنند اما موفقیت در این راستا نیازمند فرهنگ‌سازی است؛ با تاکید بر اینکه فرهنگ‌سازی بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست، گفت: کمیته با حضور نمایندگان وزارت اطلاعات و کارشناسان مراجع تقلید و وزارت گردهم آیند تا بتوانیم اقدامات راهکاری را دنبال کنیم.

وزیر ارتباطات بیان کرد: وزارت اطلاعات اشراف کاملی در این حوزه دارند شبکه ملی اطلاعات یکی از مطالبات رهبری بوده که به صورت جدی مورد توجه وزارت قرارگرفته؛ هفته آینده فاز نخست آن اجرا می‌شود؛ هزاران شبکه اجتماعی در کشور وجود دارد که با بسته شدن تلگرام به دیگر شبکه‌ها انتقال می‌یابند، به همین علت راهکار فیلتر نیست، بلکه باید در داخل کشور شبکه اجتماعی مطلوبی را ایجاد کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha